Så enkelt å bidra ❤

God kveld, fininger!

Har starten på uken vært grei? Håper i alle fall det ♥

Jeg er så heldig og har fri hver mandag, og elsker derfor som regel alltid starten på uken. Selv om den som regel inneholder en eller annen form for terapi eller trening for Mille eller meg, som i dag manuellterapi, er det alltid timer til overs for annet moro også.

I forrige uke var jeg og lunsjet med venninnen min Vibecke, og hun spurte om vi jentene hadde noen leker til overs. Det trengs nemlig sårt til flykningmottaket her på Forus. Det er nå over to måneder siden de aller første ankom hit til Stavanger, det er nærmere 1000 mennesker som får hjelp der nå, og mange av dem er selvfølgelig barn. 

Det ble ikke prioritert å ta med seg leker når de måtte rømme fra landet sitt, og det var derfor ikke vanskelig å finne fram forskjellige ting fra rommet til Mille som vi nå skal gi bort videre. Jeg har akkurat rydda rommet hennes, kasta en hel haug og også gitt bort en del, men hadde et par kasser stående som det skulle ryddes plass til på loftet. 

Det var et enkelt valg å ta det her. For hvorfor skal jeg stue vekk en masse flott ting på loftet i påvente av et barnebarn som kanskje kommer en eller annen gang langt inn i fremtiden? Hvis jeg er så heldig å få oppleve det, så er jeg ganske overbevist om at jeg løser det der på en annen måte. 

Så i dag ble det ingen stuing vekk på loftet allikevel. Nå har jeg vasket tyve hjerteputer og et deilig tykt sengeteppe, i tillegg til at jeg har funnet frem en del ting som jeg tror barna på mottaket kan ha gleden av. Ubrukte tegneblokker, hoppestrikker, hoppetau, sprettballer, jojoér, lommelykter, spill, kortstokker, puslespill og en haug med perler.

Nå har jeg tatt kontakt med vennen til venninnen min, og håper vi kan få levert tingene så fort som mulig. Tenk, så enkelt kan det altså være å bidra ♥


Disse putene har prydet sengen til Mille-mor i en årrekke, og nå håper jeg de kan glede noen andre…

Hvor mange kortstokker og Yatzyblokker trenger man egentlig?! Jeg fant den ene ubrukte etter den andre i skuffene her…





Det er flott å kunne bidra og ikke minst la barna våre få lov å være med å forstå tankegangen rundt det vi gjør. Det tok ikke Mille mange sekundene å forstå viktigheten i det å gi bort lekene sine. Hun var faktisk overbevist om at loftet vårt har mange flere skatter som kan komme til nytte, og det er jeg også…

Har dere leker eller kosedyr til overs? Del gjerne innlegget videre, for jeg er overbevist om at det er mange som kan bidra med noe her ♥
Ta kontakt med meg, så kan jeg videreformidle mailen til kontaktpersonen jeg bruker.

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

7 kommentarer
    1. Det vil jeg tro… og kosedyr DET har vi mange av, så her er det bare å hive seg rundt og begynne å sortere bort det som uansett aldri blir brukt, rett og slett fordi man har for mye. Det er nok flere som kunne trengt et kosedyr med seg i sengen eller hvor som helst. ❤

    2. Siv Dagny Thomassen: Hun som skal ta i mot det vi har samlet, er ikke tilbake i Stavanger før den 12, så tror vi må opp på loftet å snoke med oss litt mer. Med tre barn i veldig spredt alder, har det blitt en del ting stua vekk der oppe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg