Hjertesukk, det skal ikke være enkelt ❤

Kjære, kjære dere ❤

I går var det skikkelig baluba her hjemme. Jeg ble oppringt av assistenten til Mille tidligere på dagen, hvorpå hun fortalte at jentungen vår var veldig lei seg. For å gjøre en lang historie kort, så gikk det hele ut på at hun ikke ble valgt ut til noe i klassen hun så sårt hadde drømt om. Reaksjonen uteble dessverre ikke, og hun gjorde noe hun så absolutt ikke burde ha gjort.

Det er ikke ofte Mille reagerer så sterkt, men denne gangen klarte hun altså ikke å styre seg. For det er ikke så enkelt for henne å få fortalt det hun føler der og da. Hun tenker ikke alltid rasjonelt, og heller ikke på konsekvensene av handlingene sine. Denne gangen reagerte hun med å være lite snill mot seg selv, og det er så absolutt ikke greit.

Uff, det ble altså ingen hyggelig dag for oss i går. Mille gråt og jeg gråt. Synes nemlig det var så trist at hun gjorde dette. Skjønne snille jentungen vår, hun fortjener så mye, mye mer. Hun er noe av det blideste og fineste her på jord. Smiler alltid selv om skyene skygger for solen, og det er altså så vondt å se at hun ikke har det bra.

Det ble mange samtaler, med snørr og tårer om hverandre. Vi snakket mye om at hun må spørre om hjelp med en gang det vonde presser på. Hun får ikke lov til å være slem mot seg selv, for til syvende og sist så hjelper det veldig lite. Ting blir bare verre og det får også konsekvenser for henne her hjemme.

Hun lovet på æresord at dette ikke skulle skje igjen, og jeg håper virkelig hun har rett i det. Hjertesukk, det skal virkelig ikke være enkelt…





Vi var alle slitne og leie utover kvelden, og jeg hadde liten lyst til å avslutte dagen på den måten. Fikk plutselig en lys idé om at vi skulle forsøke å skaffe vår lite tamme undulat “Snow” en makker. Vi har hatt han i over et år nå, og synes derfor det var på tide å gi han litt selskap.

Mille fikk selv velge ut jentefuglen, og fant raskt ut at hun skulle hete “Sunny”. I bilen hjem så hun på meg med tårer i øynene og sa:”Du mamma? Det er viktig at det å få en ny fugl ikke er en belønning for det jeg har gjort i dag, men at det er en oppmuntring, ikke sant?” Jeg holdt nesten på å kjøre ut av veien der og da, for det var som om hun leste tankene mine. Man får ikke belønning ved å være ugrei, men av og til så fortjener og trenger man en ekstra oppmuntring ❤

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

4 kommentarer
    1. utfordrendehverdag: Morgendagen ble så absolutt mye bedre. Hun sliter fortsatt med det hun gjorde, rett og slett fordi det er så synlig. Hun vil helst ikke snakke om det mer, men det er uungåelig når folk ser det og spør. Tror neppe hun går så langt igjen…

    2. Hei Nina! Jeg er en 25 år gammel barnevernspedagog som har lest bloggen din over lengre tid. Husker ikke hvordan jeg først havnet her, men måten du skriver på og temaene du tar opp fenget meg fra første stund. Jeg vil rose deg for din åpenhet, det er så befriende at du tør å dele! Jeg blir også imponert over hvordan dere som foreldre jobber med å skape en god og trygg hverdag for jenta deres. Flere burde vært som dere. Godheten deres skinner så sterkt at det er umulig ikke å bli berørt. Ha en fin dag! Hilsen fast leser

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg