Marerittet!

God morgen,

Før jeg haster avgårde på jobb nå, er jeg nødt til å vise dere “the nightmare from hell” prosjektet mitt. De som kjenner meg vet at jeg stort sett har det ganske strigla her hjemme. Jeg er ikke noe særlig fan av å ha småting her og der, og jeg klarer heller ikke å forholde meg til alt for mange farger. Det som derimot har vært et faktum i en evighet nå, er at kaoset, marerittet i kjøkkenhjørnet mitt har eskalert noe så til de grader. Det har vært et rotehøl uten like siden jul, og jeg var nødt til å ta tak i det før det tiltet for meg.

Oppslagstavlesystemet funket ikke lenger. Hver bidige gang jeg skulle finne frem en oppskrift (jada det hender jeg overgår meg selv), konsertbilletter eller bytte ut ukesplanleggeren til Mille, ramla hele bunken med papirer ned. Djiiiisus, dere kan tro det har irritert meg grenseløst! Vi var derfor helt nødt til å tenke nytt, og finne en annen løsning på virrvarret.

Det som aldri slår feil når vi begynner på slike prosjekter, er at de blir mye større enn de vi først hadde planlagt. For har man først begynt med det ene, så må man også ta det andre. Det nyttet ikke bare å fjerne alt rasket og begynne på nytt. Nei, først måtte de gamle hullene i veggen sparkles, så måtte det pusses og selvfølgelig også males. Har man først begynte å male en vegg, så må jo naboveggen også tas. Phuuuu, Bjørn Erik var ikke særlig blid et øyeblikk der, heller ikke når jeg også mente vinduskarmene også trengte en omgang.

Nå når vi endelig er ferdig, og min kjære hunk ser “før” og “etter” bildene, er han enig med meg at det gjorde godt med en “liten” forandring. De nye skapene fra Ikea gjorde virkelig susen, og vi har faktisk klart å få til et system som jeg tror kommer til å fungere. Vi har sortert og kasta over en lav sko, og laget et hylle- og mappesystem som ikke genererer så alt for mye rot (håper jeg). Dog ble det en del småting igjen som jeg ikke bare kunne stue vekk eller kaste, men det fikk plass inne i den nyinnkjøpte klokken, helt genialt.

Vel, hva synes dere?








Nei, nå må jeg komme meg avgårde. Begynner som sagt klokken syv på jobben, så nå er det bare tiden og veien dere.

Ønsker alle en herlig torsdag! Måtte den bli god!

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

1 kommentar
    1. Sykt praktisk at man kan ha ting innni klokken! Irriterende å ha ting man “må” ha slengende. Det ble en god forandring det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg