Mammahjertet eksploderer av lykke ❤

Kjære trofaste lesere.

Uff, det å våkne opp til dagens nyheter, kan jo få hver og en mann til å ville grave seg ned og putte på de aller største skylappene, men det nytter jo ikke. Realiteten slår igjen i mot oss, grusom og ondskapsfull, og det er søren meg ikke enkelt å ta det inn over seg.

Oppi all elendigheten er det derfor godt å høste små deilige hverdagøyeblikk, som får mammahjertet mitt til å eksplodere av lykke. I går fikk jeg nemlig en telefon av en overlykkelig Mille. Hun har igjen fått prøvd seg litt på egenhånd i stallen, og dere kan tro hun holdt å på å fly i taket når to av de andre jentene der spurte om de fikk lov å være med henne hjem etter stell og kos.

Jeg begynner å bli litt småpjusk, snotten renner og hodet er tett, men jeg nølte ikke et sekund med å imøtekomme ønsket. Hentet de og disket opp med pizza og saft til sultne småpiker, som hadde vært i stallen i hele syv timer. Skulle neste tro de hadde kjent hverandre hele livet, for praten gikk lekende lett. De storkoste seg, og ble så sure da en av mammaene kom for å hente dem. Snill og forståelsesfull mamma kom inn og slo seg ned for en prat, og jentene fikk holde på til det var sengetid. 

Igjen høster vi frukter av det gode valget vi tok ved å la Mille få ri. Dette er noe av det smarteste vi har gjort, den beste investeringen ever, og jeg gleder meg til å se hva mer vi kan få ut av disse gryende vennskapene. Alle disse tre jentene drar sammen på rideleier til Danmark til sommeren, og allerede nå snakker de høl i huet på hverandre om hvor kjekt de skal ha det ❤

Mille er alene i stallen i dag også, og hun er så søt så søt når jeg bekymret sier at hun må gi beskjed til meg med en gang hun føler seg ensom og vil hjem.”Det ække mulig å føle seg aleine i stallen, mamma. Jeg har jo alle hestene rundt meg hele tiden”. Jeg merker følelsen rundt “frøken venneløs temaet” minsker mer og mer etterhvert som hun gjør fremgang i stallen. Det er en utrolig blid jente jeg legger til sengs hver dag nå…

Jeg reiser en liten tur på hytta til noen venner av meg i morgen, og der hører jeg rykter om at det er veldig dårlig nettverk. Hjelpedumeg, jeg aner ikke hvordan det skal gå, men håper jeg når ut til dere på et vis. Klarer faktisk ikke å slå meg til ro med å ikke blogge noen få ord hver bidige dag…

Ønsker dere alle en fortsatt god påske! Smask Nina

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg