Vi har fått oss nakenhund!

Nå er det en som skammer seg her. Stakkars Pippi, hun har blitt nakenhund!

For noe fornuftig må man finne på, når man allikevel er hjemme. Man er ikke helt hjelpeløs, selv om nesa renner som Niagarafossen.

Jeg har sikkert nevnt det før, men Pippi, vår trebeinte Yorkshire Terrier, er altså en allergivennlig hund med hår som vokser og ikke pels. Hun bør vaskes hver uke og gres hver bidige dag, men denne dama har nok syndet på det feltet i det siste. Det har resultert i rastafletter og knuter “all over”. 

Ser det er mange som alltid velger å ha kort “pels” på denne rasen, men jeg har nå alltid likt å ha Pippi litt langhåra. Nå ble derimot fristelsen for stor, jeg orket ikke tanken på tre-timers hyling og skriking (hun hater børsten), så det ble skrelling med barbermaskinen.

OMG! Jeg hadde først tenkt å stille maskinen inn på litt hårlengde, men jeg er jo så uerfaren, og feila med å lage det megahakket allerede på første forsøk. Så da hadde jeg ikke noe annet valg, og klipte altså Pippi som nakenhund. Kort “all over” unntatt på tuppene – hodet, hale og labber. Herregud, så rar hun ser ut, men hun er utrolig deilig å ta på. Badet henne etterpå, så nå lukter hun deilig kokos.


Skeptisk…ruskesaraen vår…

WHAT?!

Tror jeg gjemmer meg her…i et par månender.

Nå sitter jeg og syr om en liten tøysak, som jeg håper hun vil gå med ute. Hun kan ikke fordra å ha på seg klær (hvem hund liker vel det?), men nå må hun nok det på de kaldeste kveldene. Får også forsøke å love høyt og hellig at det fra nå av skal børstes daglig. Nakenhuder er søte de, men nå ser hun bare snål ut…

Nå skal jeg lage spagetti a la Nina. Må forsøke å lokke de eldste ungdommene opp av senga…de har snudd døgnet trill rundt.

Håper dere alle nyter fridagene! 

Smask Nina

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

1 kommentar
    1. Har samme rase selv og min elsker å ha på kær. Vil helst ikke ta den av seg igjen da. Fikk henne et år i oktober så hun ble trent opp til å gå med klær fra dag en hos oss. Håper hun vil ha på seg litt klær. Kaldt ute uten pels

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg