Takk for…

God langfredag, dere.

Snuppeline er ikke noe bedre i dag, men heller ikke verre, så derfor fikk hun lov å dra i stallen…på egenhånd. Hun foretrekker helt klart å være der uten meg. Hun vil kjøre løpet selv, ha god tid uten en mamma som følger med på alt hun gjør. Så etter å ha pakket nudler, saft, kjeks, matpakka og snacks til hesten, avleverte jeg en fornøyd Mille-mor på Leikvoll og satte selv kursen rett tilbake til sofaen. 

Det er ikke bare bare å blogge fra sofakroken, når man ikke har vært ute på sprell med kameraet. Det er uvant å ikke ha hundrevis av bilder å velge mellom, og bloggen må uansett oppdateres.

Det som imidlertid slo meg, til tross for tett potte, er hvor utrolig heldig og priviligert jeg er. Det er rart det der hvordan tankene spinner og gjør en litt tullerusk, når man egentlig skulle ha sovet. Jeg begynte plutselig å ramse opp for meg selv, ting og tang jeg setter utrolig stor pris på. Jeg gjorde meg opp noen tanker rundt hverdagen, som jeg ofte tar som en selvfølge, men som gjerne fortjener dagens lys.

Hva er det hu Nina-mor egentlig setter pris på? Jo nå skal dere få høre…

  1. Jeg elsker følelsen av å være forelska i mannen min. Det kribler fortsatt i magen, når han er på vei hjem etter å ha vært offshore. Da er det  rett i dusjen å få barbert leggene. Han er så absolutt verdt å fjonge seg opp for. Den første klemmen, hvor jeg kan snuse inn lukta av han i halsgropen, er helt himmelsk. Det er deilig å være så håpløst forelska og se så opp til et menneske, selv etter å ha vært gift i tyve år…
     
  2. Jeg setter utrolig stor pris på å kunne drikke friskt, kaldt og ikke minst rent vann rett fra springen. Visste dere at nordmenn drikker over 90 millioner liter flaskevann i året. Hvorfor gjør vi egentlig det?! Jeg trodde folk var blitt spenna gærne, når etterspørselen bare økte og økte. Må innrømme at jeg har kjøpt inn en del selv også, men i det siste har jeg blitt mye mer bevist. Jeg nyter eget tappet vann fra springen og det synes jeg alle burde. For hvor lenge kan vi nyte denne herligheten?
     
  3. Jeg setter utrolig pris på ytringsfriheten min. Det å kunne formidle egne standpunkter rundt brennhete temaer fra egen nettplattform, det å tørre å stå opp for det man tror på, har blitt mer og mer aktuelt. Det er ikke så viktig hva andre mener eller tror om meg. Jeg har ikke noe behov for å følge flokken, for jeg har nok blitt langt mer hardhuda med åra.
     
  4. Jeg elsker alle årstidene vi har her i landet. Savner å bo på Østlandet, hvor snøen ligger lengre, men sørger hvert år for å reise og oppleve den. Våren er nok noe av det vakreste vi har her på Vestlandet. Allerede nå, spirer det i bedene og sola varmer. Jeg nyter de dagene som ligger foran oss nå. Sommeren er nok manges favoritt, men høsten har også sin sjarm for slike sofaelskere som meg.
     
  5. Jeg setter utrolig pris på venninnene mine. Det går ikke en dag uten at jeg snakker med dem. Hver bidige uke må jeg ha påfyll av klemmer. Uansett hvor travel eller sliten jeg er, finnes det alltid tid til dem. De er fargeklattene i livet mitt, som fyller meg med glede, kjærlighet og ikke minst gode råd. They are all so amazing!
     
  6. Jeg setter utrolig stor pris på at noen tror på meg. Jeg er midt oppi noe “heavy shit”, som kan få store konsekvenser for fremtiden min. Det å vite at jeg er verdt noe, at noen fortsatt setter pris på min produktivitet, er enestående. Uansett hvilken retning saken tar, gleder jeg meg til å få hyllet disse menneskene i plenum.
     
  7. Jeg er velsignet med tre trollunger. Tre herlige individer, som det skal bli så kjekt å følge videre i livet. Jeg vil alltid bekymre meg for hvordan de har det, men av erfaring så ser jeg jo at de alle lever gode liv. Love them to the moon and back!
     
  8. Det er ikke alt jeg kan være med på lenger, men eventyrlysten i meg har allikevel ikke stilnet. For hver bidige reise jeg er på, spirer det allerede en ny. Jeg lever og ånder for alle utfluktene og reisene våre. Lekne og barnslige drømmer, blir realisert gang på gang. Dog aldri helt etter planen, men det er jo det som er litt av moroa.
     
  9. Jeg elsker min trebeinte lille krabat, Pippi. Folk må gjerne le og tulle det vekk hvor oppi øra glad og forelska jeg er i det lille vesenet, men hun er altså noe av det fineste jeg har. Hun logrer alltid flittig med halen, selv om jeg har vært borte en hel dag, eller kun slentrert opp i postkassa. Jeg er overbevist om at en hund gjør en lykkeligere og at den forlenger livet…
     
  10. Jeg elsker mitt eget selskap. Av og til så blir jeg nesten litt skremt av hvor koselig jeg faktisk har det helt ene og alene. Stua mi er innbydene, og det er alltid fjernkontrollen også. Jeg er TV-slave så til de grader, ser alt mellom himmel og jord. Avlsutter alltid det jeg har påbegynt av serier og filmer. Det er i sofakroken jeg også holder kontakten med mamma og vennene mine. Med dagens teknologi, chatter vi hver bidige dag. For er det noe denne dama her kan, så er det å multitaske…

Jøss, nå kunne jeg egentlig ha fortsatt i det uendelige. Vi har alle våre opp- og nedturer, men guriland så mye vi har å sette pris på også. Jeg kjenner det var godt å sette ord på dette, og jeg regner med at mange av dere kjenner dere igjen.

Nå skal jeg derimot ringe Mille og spørre om hun vil hjem snart. 

Fortsatt God Påske!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen          

Facebook side: Nina Sprell Levende         

Snapchat: ninasprell

2 kommentarer
    1. Fint blogginnlegg😍
      Og for et flott bilde av deg☺️
      Takk for alt du deler og en kjekk blogg å lese😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg