Dette står øverst på mor/datter lista mi ❤

God kveld, kjære dere.

Ja, nå har jeg altså tilbragt fire koselige timer på Kvadrat. For dere som ikke vet hva Kvadrat “Kvaddå” er, så er det altså et av Norges største kjøpesentre. Jeg pleier å bruke minst mulig tid på slike plasser, de stresser meg noe inni hampen, men i dag brukte jeg ikke en tøddel på shopping, kun på god mat og drikke. Jeg har nemlig hengt med to gamle arbeidskollegaer, og det var altså så kjekt. Vi hadde mye på hjertet, praten gikk lett, og det var godt å få oppdatert seg litt.

Mille og jeg har forresten vært ute på sprell igjen. Jeg tror jeg har nevnt det et dusin ganger før, men må få gjøre det igjen: Vi ELSKER teater! Det er så deilig å drømme seg bort for en stakket stund, og forestillingen “Askepott” på Sola Kulturhus tok oss med på en skikkelig runddans. Det var mye “lott og løye” i denne moderne versjonen av Disney gamle klassiker, og jeg så Mille storkoste seg og heiv seg inn i det ene hylekoret etter det andre. Det gjorde ingenting at hesten var byttet ut med en elbil, og at den ene onde stesøsteren faktisk var en mann, nei denne vrien var morsom. 

Jeg vet ikke helt om jeg kan kalle dette en musikal, det var vel heller en forestilling fylt til randen av gode slagere, og det fenget. Dette var herlig galskap fra begynnelse til slutt, og det var trist å se de mange ledige plassene i salen. Jeg kjøpte billettene før jul, og var overbevist om at forestillingen var utsolgt for lengst. Jeg tok derfor ikke initiativ til å få med meg flere. Synd, for ingen av vennene mine hadde fått dette med seg, og jeg angrer altså så til de grader på at jeg ikke undersøkte nøyere. For dette var en superduper søndagsopplevelse jeg veit de fleste hadde elsket.

Det er alltid bra for våre små å få med seg en dose “det gode mot det onde”, særlig når det gode vinner til slutt. Mille og jeg hadde en real krangel litt tidligere på dagen, men rett før forestillingen fant vi roen og nøyt de siste timene av dagen i sammen.

Nå tror jeg jammen jeg skal søke litt på nett og se om det skjer noe annet kjekt i byen vår eller nabobyene i tiden fremover. Man må være litt på hugget, hvis ikke er det fort gjort å gå glipp av noe.

Håper dere alle har hatt en nydelig dag ❤

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

4 kommentarer
    1. Dette er jo et stykke å kjøre, men kan virkelig anbefale dere vikingfestivalen på karmøy. Dette er en helt fantastisk opplevelse. Så om dere får lyst på en liten weenkendtur er det kanskje noe som kunne vært noe? Skudnesfestivalen er også kjempe flott, men tror nok vikingfestivalen er kjekkere for de små.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg