Ingen skal være alene i dag… 🇳🇴

Hipp, hipp, hurra 🇳🇴

“Tenk at nå er dagen her som jeg har lengtet etter.
Jeg skal gå i toget, og jeg er så glad.
Du kan tro jeg skal nok synge ut av alle krefter,
svinge flagget mitt og rope høyt hurra!
Ser du flagget mitt: rødt og blått og hvitt!
Det skal vaie fritt og vise seg.
Friskt og vakkert er det, som vår kjære gamle Norge.
Ja, det landet er vi glad i, du og jeg!”

I dag skal Mille få oppleve 17. mai for aller første gang i Oslo. Vi er snart på vei nedover til byen for å stille oss opp på Karl Johan i påvente av det tre timers lange barnetoget. Mille aner ikke hva hun er i ferd med å oppleve, men jeg derimot, er i lykkerus.

Jeg har selv opplevd å marsjere opp mot slottet i korps stolt som en hane, og synes det er like kjekt å stå på sidelinja og heie frem andre. Det rykker i fingrene når kjente sanger blir spilt. Jeg har gode minner som “klarinett-Nina”, og gleder meg som en liten unge å få oppleve stemningen igjen.

I dag er jeg stolt og kjenner på det å være takknemlig.
Jeg er heldig som lever i et fritt land, hvor jeg blir respektert som individ.
Jeg har en fremtid og med den drømmer som skal realiseres.
Takk for at jeg får være en del av dette store flotte fellesskapet.

Gratulerer med dagen, Norge 🇳🇴

Nå tripper vi tuppene avgårde. Med nystrøkne flagg, ispenger og såpebobler i veska…

Ta vare på de rundt dere i dag, det er mange som kjenner ekstra på ensomheten på slike dager. Der kan vi alle være med å gjøre en forskjell.

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg