Akerselva, Chris Brown og verandakos med venninner…

O´du hellige laurdag!

Nå har mamma og jeg akkurat kommet hjem etter en lang dags trasking på gamle trakter. Vi har vært på Torshov og sett på barndomshjemmet mitt og mimret og kost oss rundt i gatene der. Vi har også vært og besøkt yndlingsbutikken min, Ruth66, hvor jeg selvsagt klarte å svi av noen lapper, og jeg gleder meg til å dele nyinnkjøpte Oskar med dere seinere.

Vi avsluttet utflukten vår i vakre Botaniske Hage på Tøyen med noen fine familiemedlemmer, men før jeg deler de vakre omgivelsene med dere, må jeg jo få fortelle litt om gårsdagen. Da var jeg nemlig på Chris Brown konsert med mellomstemannen vår Pelle. Vi skulle for en gangs skyld ha litt kvalitetstid i sammen, og dro derfor tidlig til byen. Vi var invitert opp på verandakos hos min venninne Sølvi, men måtte slå ihjel en drøy time før hun kom hjem og kunne ta i mot oss. Med kalde innkjøpte cidere, satte vi oss derfor på en benk ved Akerselva og nøyt det vakre synet. Eller jeg synes i alle fall det er “stunning beautiful”, men skjønte fort at Pelle ikke deler den samme oppfatningen. Kanskje ikke så rart, men han har godt av å vite historien rundt opphavet sitt, så jeg kjørte på. “Når jeg var liten, tok bessen med seg meg langs elva her og bla., bla., bla…”

Etterhvert rusla vi de få meterne bort til den flotte leiligheten til Sølvi. For en veranda den dama der har altså. Jeg kunne ha kost meg der i timesvis, men Pellemann var livredd for å gå glipp av åpningsshowet til CB, så det ble derfor et alt for kort besøk hos Sølvi, Vibeke og Pia. Vi slang oss på trikken og hoppa av på Gunerius. Herrejemeni for en bedriten plass! Sorry, Oslofolk, men tror det blir siste gang vi rusler gjennom gågata der. Først måte vi forsere oss forbi ei gammel stakkarslig dama i rullestol, som var så neddopa at hun ikke hadde snøring på å få sugerøret i munnen på den drikken hun så gjerne hadde lyst på. Like etterpå smalt en eldre tigger i tottene på ei sigøynerdame, som fikk en hel bøtte med vann over seg. Pelle og jeg var da enige om å komme oss til h… fort bort fra elendigheten, men ikke før vi var ferdig å svelge slagsmålet mellom de to tiggerne, ble det bråk igjen. En mann ble holdt igjen i jakke av en annen mens han brølte og skreik, og plutselig deisa en 15-20 ferdigfylte heroinsprøyter i brosteinen. Da var dosen for dramatikk over for vår del, og det var kjærkomment å se inngangen til Oslo Spektrum.

Jeg elsket konserten! Kan bare en 4-5 låter, men det holdt i massevis. Vi stod litt på sidelinja med god plass rundt oss. Hoppa, dansa og sang (jaja, snappene taler for seg selv), i hvert fall den eldste dama på konserten, me…


Jeg elsker område langs Akerselva…

Nå har vi grilla ute i hagen til mamma. Temperaturen har falt litt siden i går, og det passer meg perfekt. Nå blir det sofakos en siste kveld, før vi vender nesa hjemover igjen i morgen.

Jeg håper dere alle har vært ute og kost dere i sommerværet i dag!

Klem NIna
 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg