Det her er altså så vanskelig for meg, men allikevel noe av det viktigste!

God morgen.

Denne dagen her hadde jeg helt glemt å dele med dere. Dagen da Nina-mor mannet seg opp å dro til gynekologen sin. Herregud, for ei skrulle jeg er! Tenk, at dette som er så forbaska viktig, er noe av det vanskeligste for meg å gjøre. Er det mulig?

Det står side opp og side ned om at alle kvinner mellom 25-69 år, bør sjekke seg hvert tredje år. Akkurat det der, velger altså fru Thorsen å overse. Vel, helt til ting ikke er helt som det skal. Da tenker hun på det et helt år, later som om hun ikke ser eller merker det, så sløvt, og egentlig ikke meg i det hele tatt.

Når jeg derimot mister litt nattesøvn, og etterhvert lekker litt informasjon til min kjære mann, ja da er det ingen “kjære mor” lenger. Legetime ble beordret, og selv om jeg i all nervøsiteten klarte å møte opp fire dager for tidlig, så traff jeg til slutt på riktig tidspunkt, og fikk det unnagjort.

Jeg har omtrent alle symptomer på at kroppen gjennomgår en celleforandring. Blir helt gal av det, har lyst til å grave meg ned, særlig når jeg leser all infoen rundt det. Men nå velger jeg å stole på legen, om at alt er i skjønneste orden. Hormonspiralen lager ofte krøll, den ligger og uroer, og skaper ofte veldig uregelmessige blødninger, det er visstnok ikke unormalt i det hele tatt.

Det har blitt tatt prøver av både livmoren og livmorhalsen, og jeg satser på at jeg ikke hører et kny fra sykehuset. Det gjorde ikke særlig vondt den gangen her heller, så jeg kjenner jeg blir litt forbanna på meg selv, over å ha utsatt det så lenge. Alt ser ut til å være helt ok, og det er jo ei lykke. Tenker ikke på det mer, vel jo litt, en måneds tid til. Etter det kan jeg puste ut…

Nå skal jeg få vekt snuppeline, for hun vil i stallen tidlig i dag. Hun hadde det helt magisk der i går, sin aller første alenetid med Sol, og det vil hun gjenta. Jeg har lunsjdate med venninner klokken 12, og tenker jeg joiner stallen etter det. Det pøser ned, men det en ikke får gjort noe med, kan man heller ikke klage på. 

Ønsker dere alle en fin dag, og dere, sjekk dere hvis det er lenge siden…

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar
    1. uff det er noe av det verste man må gjennom men det er viktig!bare få sånn automatisk innkalling så må du bare…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg