Prikker, venner, hest, familie og skole…

God morgen, fine dere!

Jeg blir altså så eltrane irritert over å ikke få sove. Har vært våken siden før seks, og det er så unødvendig når det er skolefri og lange dager med mange gjøremål. Får uansett ikke gjort noe med det. Tror rett og slett jeg har begynt å bli så gammal, at jeg ikke lenger trenger mer en 5-6 timers søvn. Holder stort sett koken hele dagen, til langt på kveld, natt, så det er vel bare å venne seg til det. 

Pelle begynte på skolen igjen i dag. Han var en av mange som ikke fikk lærlingplass i fjor, men fikk tilbud om å gå på skole med en slags praksisutdannelse i tillegg. Nå er hele gjengen tilbake på skolen for å ta fagbrevet, før alle de andre elvene er tilbake på skolen. Han virker egentlig ganske så fornøyd med det. Tror rett og slett han gleder seg til å bli ferdig, så han kan stake ut ny kurs og kanskje etterhvert også tjene litt penger.

Dennis og Kristin er i Albir, Spania. Det har blitt en årlig tradisjon å reise ned dit og besøke mamma Lisbeth og Jon på “hytten”deres. Kjenner jeg dem rett, så bor de nok ikke på stranda, men at de storkoser seg med god mat og ikke minst veldig hyggelig selskap, er sikkert og visst. Tror Kristin sin nye kolleksjon er like rundt hjørnet også, så kanskje hun har tatt med noen plagg ned i solen, og snart gir oss en “sneak peek”. Det er lov å håpe.

I går tok jeg og et tyvetalls venner farvel med Valdimar. Han skal dessverre flytte hjem til Island igjen, for familie og venner lokker. Det var utrolig koselig å møtes til en god lang lunsj med gode venner. Jeg så også mitt snitt til å be han om litt hjelp. Jeg regner nemlig med at Island har diverse supre nettbutikker med utstyr til islandshester. Jeg har selv forsøkt å søke på nettet, men det var nytteløst. Språket stopper meg, men nå skal altså Valdimar undersøke litt.

For anledningen tok jeg på meg ny lang kjoleskjorte. Jeg trodde jeg for lengst var ferdig med prikker, men når denne skreik mot meg fra butikkvinduet her for leden, måtte den bare bli min. Jeg har hatt utallige klær med prikker før, men denne var altså så fin. Stor kjolekjorte med lommer i siden, så digg å ha på seg, min stil så til de grader.


Undertegnede har igjen vært hos Torunn På Neglen, og fjonga seg. Det er stort sett hesten som har gleden av å se meg pynta sånn her, men i går fikk jeg i alle fall vist dem litt frem, thihiiii.

Etter den lange lunsjen, gikk turen til stallen, hvor Mille allerede hadde storkost seg i fem timer. Tror frøkna koser seg litt i meste laget, for hesten var hverken stelt eller ridd. Jeg ble noe noe irritert, syntes det der var noe i slappeste laget, så vi var ikke helt på nett de første timene i sammen. Etterhvert ble vi derimot gode venner igjen, og kom fornøyde hjem rundt halv ti på kvelden. Da var det godt å få servert mamma sin hjemmelaga lapskaus.

I dag skal vi selvfølgelig også i stallen. Det pøser ute, så det skal bli godt for Sol å pause litt fra det våte beitet. Vi skal også i stallen for å melde oss på høstens nye ridekurs. Det blir spennende, også for meg. Det er på tide å børste støv av gamle ferdigheter, og jeg kjenner jeg grugleder meg litt. En ting er å ri i eget tempo når en vil, men å ri og bli instruert med en gjeng andre, blir noe helt annet. 

Nå har hele flokken våknet, og det er på tide å begynne å gjøre noe fornuftig. Vi får heller skrives igjen seinere.

Ha en fin start på uken, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg