Nysgjerrigheten tok overhånd, så vi var nødt til å snoke i familiehistorien…

Gjett hvor vi har vært i dag?

Vi klarte altså ikke å vente lenger, dere, vi var nødt til å snike oss til et besøk på Vikingheststallen (gården). For vi har altså ikke hatt ro i kroppen, etter at vi nylig fikk bekreftet at Bragi er å finne der. Han er nemlig sønnen til vår fine Sol, og et slikt unikt familiebånd var vi helt nødt til å ta en nærmere kikk på.

Det tok oss kun tyve minutter å komme dit, og vi ble jo helt trollbundet av synet som møtte oss. Den ene fine islandshesten etter den andre dukket opp på det ene beitet etter det andre, og Mille startet reine skattejakten etter søket på Bragi. Takk gud for at ei hyggelig jente kom oss til unnsetning etterhvert, for det viste seg at Bragi stod et helt annet sted. Han var nemlig ikke på dette beitet, men stod i en paddock nede ved stallen.

Ja, endelig, der var han. Det var ikke vanskelig å peke han ut, når vi først var kommet på rett plass. Mor og sønn er som to dråper vann. Øynene, det nydelige blikket, og fargene har helt tydelig gått i arv. Bragi-gutten, var så fin atte.

Eieren var ikke der når vi kom, og siden vi ikke hadde avtalt noe møte, ble vi der bare en kort stund. Vi stod derimot å pratet lenge men den hyggelige jenta vi møtte tidligere på dagen, og det var søren meg ikke dumt. For kun ved å snakke løst om ditt og datt, vel om islandshester så klart, lærte jeg mye jeg aldri har hørt om før. Hvorfor manen ikke bør klippes, hvorfor mange islandshester får eksem, hvilket mønster på dekkenet fluene ikke liker, hvor nyttige kommende stevner skal være, ja en rekke små tips jeg kjært tar med meg videre.

Jeg må også få nevne at jeg har opprettet kontakt med oppdretteren av Sol. Hun er på ferie akkurat nå, men har lovet å kommet tilbake til meg med evt. bilder og svar på det jeg måtte ha lyst til å vite. For Mille og Sol kommer til å oppleve å bli voksne i sammen, håper jeg, og da synes vi alle det er kjekt og ikke minst interessant å vite mer om opphavet til dette vidunderlige vesenet vi kun har lært å kjenne i en måned, og som allerede står oss så nært.


Det er noe majestetisk med disse hingstene…


Bragi…

Har dere sett et så nydelig blikk før?

Da tar vi snuppene kveld dere. Pizzaen Mille ikke klarte å spise sist vi var ute, står og varmer seg i ovnen, og jeg skal kose meg med spagetti fra i går. Bjørn Erik er fortsatt på havet, Dennis i Albir med sin kjære og Pelle har tatt seg en bytur med gutta. Vi har tatt opp nattas åpningsseremoni fra Brasil, og regner med at det er god nok underholdning for slite stalljenter. 

Håper dere alle har hatt en finfin lørdag så langt, kos dere videre! Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg