Nå nytes de siste skolefridagene…

God ettermiddag dere!

Jøss, for et vær! Mille er akkurat levert i stallen, mens jeg ordner et par andre greier her hjemme. Hun har egentlig ikke fått lov å være så mye aleine med Sol ennå, men nå prøver vi forsiktig et par timer. Om litt skal jeg derimot pakke litt badetøy og hente henne, for vi opplever deilig skyfri himmel akkurat nå, og hele tyve grader. Jeg tror neppe den dama her skal bade, men det kan jo hende jeg får lokket snuppeline til en dukkert.

Alle som kjenner meg, vet at jeg går opp og ned i vekt som en jojo. Jeg er vel som kvinnfolk flest alltid litt misfornøyd med skrotten, men har i det siste latt ting fare. Jeg har sagt opp samarbeidet mitt med treningssenteret, og det litt morsomme er at jeg faktisk har gått ned 10 kg siden nyttår. Det trengtes så absolutt, og jeg kan nok gå ned enda 10 kg til, men herregud så kult at det har skjedd uten at jeg har stressa så alt for mye. Det kan nok ha noe med at jeg hele tiden er på farten med et eller annet, og det er også mye god mosjon i det å ha skaffet seg hest.

På dager som i går, kan man ikke sitte inne. I det jeg satte meg inn i bilen for å dra i stallen, ringte jeg min venninne Vibecke og spurte om hun kunne trå til med en runde rundt Stokka-vannet. Det var hun ikke sein med å si ja til, så da endte vi altså impulsivt på en god økt rundt herligheten. For på Stokka er det det vakkert dere. Elsker den turen der. Den er akkurat så passe lang, at man blir støl i kroppen dagen derpå. 

Samtidig som vi gikk tur, fikk Mille og Lilly prøve seg litt på egenhånd med Sol. Selve ridningen måtte de vente med til vi var tilbake, men selvstendig kosing var helt innafor.

Stokkavannet er omtrent nabo til stallen, og jeg tror jammen jeg skal belage meg på et par turer i uka rundt det. Pippi er selvfølgelig også med, og selv om hun begynner å henge litt etter, etter halvgått tur, har hun like godt av dette som jeg. Det er fortsatt to drøye uker til vi skal på ferie og tenke badetøy (merk. badedrakt m/skjørt), så det her er ingen dårlig idé.

Nei, nå må jeg hive meg i bilen igjen. Stranda kaller!

Håper dere alle nyter denne deilige sommerdagen, klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg