Første ferieetappe har startet. Oslo, here we come!

Tenk, nå er det endelig ferie dere!

Nå sitter vi i bilen til Oslo, og om litt er det slutt på å vifte tærne kun i badekaret. Snart skal de heller få kjenne på deilig gresk krystallklart vann, og jeg forstår nesten ikke at det er sant. Nå skjer det! 

Vi har lagt noen hektiske dager bak oss, men klarte å bli ferdig med pakkingen akkurat i det Mille kom inn dørene fra skolen. Jeg er altså alltid så himla opptatt av å pakke fornuftig, og denne gangen er jeg faktisk ganske så fornøyd også. Mille endte opp med en ryggsekk på kun 7 kg, min kom opp i 12 og Bjørn Erik som tross alt har den aller største sekken runda så vidt 15 kg. Han ofra seg og tok badehåndklene for oss alle, og de er neimen ikke små. Store og gode, og tar selvsagt mye plass.

Jeg må innrømme at jeg elsker å pakke til feriene. Jeg starter minimun to uker i forveien, og alt er planlagt ned til minste detalj. Det var ekstra kjekt denne gangen, for det finnes så mange smarte kule løsninger til oss “backpackere”. Jeg fikser ikke rot i tingene mine, og så egentlig ikke fram til å trøkke klær og ting ned i en ryggsekk, men det løste seg. I går kom jeg nemlig over små lette pakkepoer i masse forskjellige størrelser, og det ble min reddende engel. Ingenting ligger tilfeldig i sekken og slenger nå, men er sortert i disse posene. Vi skal tross alt øyhoppe, og jeg grudde meg litt til stresset med å pakke opp og ned hele tiden, men ikke nå. Everything is so easy, so fine…


Siste skoledag. Noen hadde ekstra mange sommerfugler i magen i morges…

Det går i svart ja…

Mille sine ting på høyre side og mine på venstre. Så utrolig praktisk med disse posene. Det fulgte til og med egne til skoene, me like!

Alt småplukket er lagt i små poser, som igjen er lagt oppi en stor pakkepose…

Var litt stressa over å kanskje måtte ha med meg flere kilo med stasj til ansiktet og håret, men takk gud for at Avea Klinikken hadde eget reisekit med absolutt alt jeg trengte. Jeg kan jo tross alt ikke begynne å slurve nå som huden endelig spiller på lag.


Min bittelille sommerveske har blitt stylet opp…

Jeg var en uke for seint ute til å få ordnet de viktige vaksinene på Pippi så hun også kunne ha vært med oss. Jeg synes det er kjempesårt, utrolig trist, men Linni til Pelle har lovet å ta godt vare på henne for meg. Det ble nesten tårer i sofaen rett før vi dro, men jeg veit jo at hun kommer til å ha det bra. Synes bare det er fryktelig dumt at hun ikke er med oss, for hun elsker strandlivet og eventyrene vi alltid begir oss ut på. Neste gang Pippi, I promise…

Nei, jeg får vel ta av meg øreklokkene og være litt sosial. Vi har lastet ned en haug av podcaster og laget saftige store matpakker til alle, så turen hjem til mamma kommer til å gå smertefritt. Mille har jeg ikke hørt et kny fra, for hun har fått alle Harry Potter bøkene lastet ned som lydbok. Hun er helt vekke, så konsentrert.

Ønsker dere alle en riktig God Helg!

Klem fra spent Nina
 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

5 kommentarer
    1. Er ikke misunnelig i det hele tatt….krem kremt..kos dere masse og nytt livet 😀Glede meg til å følge dere på turen .god helg og igjen kos dåkke en heile hau!!🇬🇷😀

    2. God tur og kos dere masse💃🏻🐬🌊🏝🏖🌅🏘🍓🍹🌺🕶🌞kusina mi fra USA var der i sommer med hele fam sin og de hadde en fantastisk beautiful gøy tur 😀 Så mye vakkert å se og oppleve og god mat .Fint land å reise til . Have fun og pippa har det godt hjemme 🐶Hun er så søt 😊

    3. Så på bildene nå fra min kusines tur til greece med fam og de var på cape sounion -temple of Poseidon i greece og Kythira het plassen de var , beautiful plass men masse koselige strender og klipper de stupte fra
      Og en nydelig strand med Stein som hun elsker. hun filmet og havet rullet inn . og koselige hus og restauranter og det er en nydelig plass .og så var de noen dager i Athen som og er vakker by .Og de leide båt og .Måtte fortelle hvor de var for de hadde en helt amezing fantastisk tur .som dere og vil ha 😄Kos dere

    4. Og de snorklet alle i det vakre havet fra båten de leide og filmet under vann 😊Nydelig å se det vakre greece havet og drueklasene som henger på trærne🌳🍇💫Lyckey you .god tur🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg