Another dream came true….

God morgen, kjære dere!

Det blir vel til tider veeeeeeldig mye hest her inne, en skulle kanskje ikke trodd vi ville oppsøkt det på ferie også, men der tar nok noe av dere feil. Vi tenker alltid hest, hest er livet, og hvis det byr seg en sjanse for oss å ri på ferie også, så tar vi den. 

Jeg tuller ikke når jeg skrev i går at jeg gruet meg noe inni hampen til det her. For selv om jeg elsker å ri, så er jeg livredd for å treffe på ulydige hester som i verste fall kaster oss av. For meg, er dette en risikosport så til de grader, og bare tanken på å slå meg, eller “gud forby” at det hender Mille noe, skremmer meg. Det er derfor vi satser på islandshest, for på dem er det tross alt litt kortere vei ned til bakken.

Mille derimot, gledet seg. Hun snakket ikke om noe annet, etter at jeg så vidt nevnte at det kanskje kunne bli en mulighet for henne å ri igjen. Det var ikke vanskelig å få henne opp av sengen den morningen, hun var klar på et blunk, og overbevist om at dette ville bli hennes drømmedag, og det ble det.

Lettelsen var stor når guidene våre var to supersøte jenter fra Sverige. Det å kunne kommuniserer og formidle på eget språk at man er litt engstelig, gjorde det hele mindre skummelt. Jeg fikk fortalt de om Mille sin historie, at hun er ti og ikke seksten som de selvfølgelig trodde, og at vi på ingen måte ville ha utfordrende hester. Jeg ble hørt, og da senket skuldrene seg betraktelig.

Mille fikk søte lille Dusty, og jeg, som tross alt var både eldst og størst, fikk rolige, komfortable og stooore Banty. Jeg synes først det var veldig langt ned til bakken, men etter å ha mestrer noen småsprell fra herremannen og egentlig følte jeg klarte å håndtere det store beistet nokså bra, gledet jeg meg til turen. Hele tre timer rein moro ventet oss, og det ble det så til de grader.

Vel, adrenalinet satte inn igjen, når tre av oss på turen, Mille også så klart, ble tatt ut av rekkene for å galoppere den lange stranda vi kom til, frem og tilbake. Jeg hadde mer enn nok med meg selv, og fikk dessverre ikke sett hvordan Mille klarte seg, men av hvinene hennes og ikke minst smilet hennes etterpå, forstod jeg jo at hun hadde hatt en forrykende opplevelse. “Tenk, mamma, nå har jeg klart å galoppere fort på en strand også”… Ja, tenk det dere, hun klarte det også med glans, flinke jentungen vår.


Kommer du, mamma?

Jeg må innrømme at det beste med turen, var å igjen kunne gjøre noe ekstra kjekt med Mille-mor. Skravla gikk i hundreogti hele veien, og jeg nyter å observere at mestringsfølelsene hennes bare øker og øker. “Dette klarer jeg ikke”-setningen hennes, høres ikke så ofte lenger, for hun vet at med tid så klarer hun det meste.

Jeg må forresten få nevne at jeg elsket å ri i sjøen. Kan ikke huske å ha gjort det før, og håper virkelig jeg kan få gjenta det en gang. Det var også godt å få oppleve hester som har det bra utenfor landegrensene våre også. Ikke det at det ikke finnes, men på slike feriesteder, har vi mer enn en gang måtte snu og forandre planene våre. Hester i kombinasjon med et hav av turister, hvor det kan tjenes mye penger i en fei, er ikke alltid en bra greie, men på “Naxos Horse Ridning Club” hadde dyra det godt. Jeg hadde gjerne gjort det igjen, men da hadde jeg nok valgt lang bukse, for når man er så frustrert skeptisk som meg, og limer deg fast til sal og hest, er det lett å få gnagsår på leggen. Det var uansett verdt det!

Da skal jeg så smått begynne å bråke litt rundt meg, for nå er klokka ni, og da er det på tide å starte dagen synes jeg. Vi har for en gang skyld ikke all verdens planer for morningen, så i dag skal vi faktisk forsøke å komme oss på Plaka Beach før klokka 12. Vi skal nemlig litt seinere i dag utforske selve sentrum av Naxos, for allerede i morgen har vi planlagt å reise videre. Spennende…

Ønsker dere alle en super søndag!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

3 kommentarer
    1. Ellen: Var heldig med at Bjørn Erik visste hvilken strand vi kom på. Synd han ikke ble litt, for da hadde han fått med seg galoppen. Fikk ikke sett Mille, og det hadde vært kjekt synes jeg 🙂
      Strålende dag var det, klem

    2. Såå flink mille er som galopperte på stranda med den snille fine hesten og deg og så flink. Det må ha vært en drøm å oppleve .🏇 🐴🏖💖 Bjørn Erik skal nok få med seg mange galopper med deg og mille på hester på strender i Fremtiden . Dere er superflinke . Forsatt god ferie 💃🏻🌺🐚🏇🏝

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg