Takk gud for at planen min ikke var helt forgjeves…

God morgen, fine dere!

Da har vi inntatt en nydelig overveldende frokost på vakre Archipelagos Hotel. En perle “in the middel of nowhere”, men så absolutt fineste plassen vi har bodd på til nå. Vel, alle plassene har hatt sin sjarm, og jeg skal selvfølgelig vise dere det i innlegg som kommer etterhvert, men først må jeg fortelle dere historien bak hvorfor vi nå har valgt å reise til øya Paros.

Det hele startet på Santorini. Vi var ute og trasket i gågatene en kveld, og plutselig dukket det opp en nydelig ung dame med en drømmekjole som tok helt pusten fra meg. Jeg ble regelrett bergtatt. Da vi igjen møtte damen litt seinere, hun kom inn på samme restaurant som oss, ble jeg kjempeopptatt  av å manne meg såpass opp at jeg turde å gå bort til henne og spørre hvor hun hadde kjøpt den. Jeg diskuterte dette frem og tilbake med Bjørn Erik, og han mente jeg ikke burde gå bort til den “uperclass” frøkna og forstyrre henne under måltidet, men jeg klarte altså ikke å la være.

Plutselig gikk det en fa.. i meg, og jeg spratt opp (vel, det var noe overdrevet, for denne kroppen spretter ikke lenger), og gikk bort til kjæresteparet og stotret frem på dårlig nervøs engelsk “you look so beautiful…ehhh, your dress is stonning”. Dere skulle sett smilet hennes! Hun ble så glad, og jeg hang ved bordet der i rundt ti minutter, mens praten gikk enklere enn det jeg først hadde trodd. De ville besøke Norge, og kunne navnet på alle de vakreste stedene våre, og til slutt fikk jeg selvfølgelig informasjonen jeg trengte om hvor kjolen var kjøpt…på Paros.

På min listige måte har jeg derfor de siste dagene, peilet Bjørn Erik inn på at vi bør ta oss en tur over til spennende Paros. Han er aldri vanskelig å be, men han skjønte nok sikkert lunta mi, når jeg brukte akkurat to sekunder på å fortelle historien min til hun i resepsjonen her, og hun igjen satte himmel og hav i bevegelse for å finne ut hvor butikken Sigma lå. Etterhvert fikk vi nyss om at den ligger i shoppingglade Naoussa, og dermed var hele gjengen min på vei dit i går kveld. 

Naoussa, ligger i helt motsatt ende av hvor vi bor, men nå som vi har bil, gikk turen veldig greit. Jeg må forresten få nevne at Paros er en av de nydeligste øyene til nå. Den er så grønn med alle sine trær og vekster, så vi nøt kystturen fra begynnelse til slutt. At byen er kjent for alle sine flotte butikker i trange små spennende gater, forstod vi med en gang, men jeg hadde egentlig ikke tid til å se meg så mye rundt, for jeg var tross alt på et oppdrag.

I kjent Agatha Christie stil, vandret vi gatelangs, og det var faktisk ganske så morsomt. Han far diltet oppgitt etter, men når vi endelig fant perlen, brølte vi ut i gledesrus hele gjengen. Herregud, så morsomt! Jeg fortalte selvfølgelig damen i butikken hele historien, og tenk, hun hadde en kjole igjen, akkurat maken, akkurat like bedårende og flott. Jeg gadd ikke en gang å prøve den, men tok en svingom rundt på gulvet med den, og fikk kjøpt den i en fei. Kjolen til bryllupet vi skal i til i Barcelona neste år, er derfor i boks, tenk det da dere. Litt trang, for “one size” er ikke alltid en slager, men jeg skal love dere at den skal på okke som.

Det kommer bilder av den etterhvert, men det krever nyvaska hår og litt sminke synes jeg…


Hvis dere noensinne besøker Paros, så er Ramnos Cafe i koselige Lefkes by, verdt et besøk. Herrejemini for noen deilige farlige pannekaker de hadde der!


Jammi!


Kakao, te, pannekaker og is, og en øl til han far…mor kjører…


Sigma, kjoleparadiset…

One happy, men litt flau kjerring. Tenk, dette har styrt tankene mine fra første feriedag…


Koseligste gågater, med et hav av butikker…


Dagens osterasjon er inntatt…

Mille var faktisk den som shoppet mest. Hun fikk seg en kjole, buksedress og en veske som passer perfekt til henne. Bilder kommer seinere.

Nå har gjengen min inntatt bassengkanten her på hotellet. Vi trives som sagt best på stranda, og det ligger en like i nærheten her, men det er så flott her og vi er omtrent de eneste som har valgt å være på hotellet på dagen i dag. Det er ingen andre barn her, så da ser vi vårt snitt til å livle opp plassen litt i kjent Thorsen stil. Neida, vi er noen dovendyr hele gjengen. Ligger som sagt med hver vår bok, så det blir ikke mye sprell i dag, tror jeg. Jeg må også få nevne at det er saltvannsbasseng her, og det gleder meg stort. Da blir det kanskje bading på meg også.

Ønsker dere alle en fortsatt super dag!

Klemmer sendes i fleng fra Paros.

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar
    1. Wow så fine bilder av dere alle 💖🐱og nydelige Paros . og nydelig kjole 👗💖elsker og å shoppe og få de fine shopping bag posene og du skal ikke være flau. for det du gjorde er helt normalt .hadde gjort akkurat det samme selv . Det er noe alle jenter gjør og forstår . Hun jenta ble jo kjempeglad og såå heldig hun var som møtte deg og dere fikk den fine samtalen . You made her day . Akkurat som hun made your day og dere fikk oppleve fantastiske øya Paros . Så gøy å se .du skriver såå bra . Fantastisk historie .Du er best 👏🏼💫💃🏻kos dere masse 😍 Tenk hvis du skulle gått glipp av den fine kjolen og den fine øya . Du gjorde helt rett . 🌺🏝 Du blir vakker i den kjolen .så godt å høre Bjørn Erik er så så positiv og med på alt . Dere er så fine sammen alle .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg