Naxos, den trygge havn…

Endelig helg, dere!

Jeg lader opp batteriene til nok en helg med Mille i stallen. Det blir ekstra stor stas denne gangen, for Mille sin aller beste venninne Kaja har fått forhest i samme stall. Nå blir det liv og røre. I tillegg til at jentene får være med hverandre hver bidige dag, så skal de også ligge over hos hverandre. Dette blir med andre ord en helg fylt av mye vennskap og kjærlighet.

For at denne bloggen ikke skal bli en rein hestedagbok, så tenkte jeg å ta dere med på en liten mimretur til vakre Naxos, som vi øyhoppet til i sommer. Vi tilbragte hele fem dager på den vakre perlen, og jeg synes det er på tide å ta et dypt dykk ned i arkivet og hente frem alle bildene.

Jeg har alltid blitt anbefalt å reise hit. Det er flere venner som har dratt med seg hele familien sin, stor som smått, og feriert her gang på gang. Jeg forstår jo nå hvorfor, for dette er en “safe” øy. Stille og rolig, lite trafikk og har kanskje en av Hellas vakreste strender. Vi reiste som sagt i september, litt utenfor den travleste sesongen, og jeg tror gjennomsnittsturisten var på 50+. Helt genialt hvis man vil ha en bedagelig ferie hvor man slapper av på stranda dagen lang og rusler stille og rolig til byen for helt fantastisk god mat etterpå. 

Vi var så heldig å bli møtt på kaia ved ankomst av en god venn til Bjørn Erik. Han og kona ferier på Naxos flere ganger i året, og kjenner derfor til alle dens hemmeligheter. Vi tok til oss alle gode råd på veien, så opplevelsene lot ikke vente på seg. Jeg sitter tilbake med veldig gode minner fra Naxos. Det er så absolutt en plass å reise tilbake til hvis jeg virkelig trenger avkobling fra alt kjas og mas. 

Reisefølget mitt var forresten veldig dårlig på å stille seg opp når hu mor ville ta bilder. Det fungerte svært dårlig, særlig på slike typiske “turist-plasser”. De skal på en måte ikke være som alle andre, men det har de jo heller aldri vært…


En litt sliten backpacker tar seg en velfortjent pust i bakken.

Første møte med Naxos.

Følelsen av å komme til en ny plass, er helt magisk og utrolig spennende.


På jakt etter et fremkomstmiddel som kan ta oss til hotellet.


Pakkeselet mitt.


Vi bodde like i nærheten av Plaka Beach. Lang og utrolig vakker.


Trange spennende smug å utforske.

Grekerne tar godt vare på alle rottefangerne sine, og de er å se på hvert eneste hushjørne.


Blåskjell, en favoritt for både liten og stor.

Dere kan tro jeg holdt pusten når den lille karen her plutselig fant ut at han skulle forsyne seg av matbordet. Han var faktisk velkommen…

Det ser ut som om jeg aldri helt blir ferdig med denne ferien vår. Jeg trodde jeg var kommet meg i gjennom alle bildene, men jeg har nok et par innlegg til jeg må få dele. Viktig med en oppsummering også til slutt, så jeg husker hva som er lurt å tenke på når en drar på slik type ferie. For det frister virkelig til gjentagelse. Det er nemlig et hav av øyer der ute, som bare venter på besøk av familien Thorsen, og kanskje dere også? Dere må innrømme at det ser litt kjekt ut, ikke sant?

Ønsker dere alle en superdupertrouper fredag!

Klemmer sendes i fleng, Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg