Ute av øye – ute av sinn…

Hallaisen, dere!

What a mess! Har dere noen gang tatt ut absolutt alt av kjøkkenskapene deres? Er dere klar over hvor mye man egentlig samler på? Vi holder på å oppgradere kjøkkeninnredningen med nye skapdører, hvite i steden for røde. Bjørn Erik trodde nok i første omgang at han “bare” trengte å skifte disse dørene, men neida, jeg ville det selvfølgelig helt annerledes. Alt inni måtte ut, for selve innredningen skal vaskes og også males på nytt.

Phuuu, for en jobb! Nå står det stabla ufattelig mye stasj “all over” og sorteringsarbeidet har begynt for fullt. Det kastes, gis bort og selges over en lav sko. Først ville jeg kvitte meg med litt, så vi fikk plass til det som stod oppe på kjøkkenskapene inne i skapene, men nå fyker absolutt alt unødvendig. For hva pokker skal man med hele åtte salt- og pepperbøsser, to påskeserviser, to vanlige serviser og hundreogfjørti forskjellige kopper? I tillegg nekter jeg å ta vare på en rekke dill og dall som var dyrt en gang pga designet, men som jeg nå synes er så stygt at det aldri tas i bruk. Nei, få det vekk, bort med det!

Venninnene min ler litt av meg da. Jeg har nemlig et par skrullete ting som alltid står fremme, som jeg skaffet meg helt tilbake i tid da Bjørn Erik og jeg ble sammen. Jeg har så gode minner og historier knyttet til dem, og klarer altså ikke å kvitte meg med det, selv om det er helt ubrukelige greier. Når vi kommer i mål, når alt er ferdig, får vi se om det fortsatt er noe jeg kommer til å beholde.

Javel dere, da har dere sett denne siden av meg også. Jeg som stort sett har alt på stell, som liker å ha det ryddig til en hver tid. “Ute av øye – ute av sinn” er et godt ordtak på hvordan kjøkkenet mitt har fungert den siste tiden. Nå skal det derimot bli andre boller. “Kjøkken kaos” er snart historie…

Djiiisuuus! De ni skuffene mine i “kjøkkenøya” lever så inni hampen sitt eget liv. Her er det null kontroll…

Jaja, da er det bare å sette i gang før snuppeline kommer hjem fra skolen. På torsdager har hun ridetime allerede klokken fire, så da spiser hun faktisk nudler i bilen på vei til all moroa. Travelt, men kjekt, og på disse dagene kommer vi alltid tidligere hjem også, og det er jo slettes ikke så dumt en gang i blant. 

Ønsker dere alle en super fin torsdag!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg