Jammen meg bra jeg har noen “skills”…

Heihei, igjen ❤

Her i huset herjer det fortsatt sykdom, men Mille har sovet i hele 12 timer nå, og det må jo være verdens beste medisin. I tillegg vil hun ha mat, makaroni med pølserbiter i, så jeg øyner faktisk en liten bedring, og det er jo bra. Det er nok dessverre ikke bare vår snuppeline som ikke er  helt i slaget, for Pelle ble innkalt til barnehagen oppi gata her både i går og i dag. Det er visstnok spysjuke på gang, og da er det godt mellomstemannen kan trå til og være til hjelp.

Jeg kjenner det er godt å ha mann som jobber på land nå. Føler hele roen nå som jeg veit han kommer hjem hver bidige dag og kan hjelpe til. En skulle kanskje tro det er litt mye til tider å dra i stallen på sånne dager, men jeg kunne altså ikke tenkt meg et liv uten hest lenger. Etter å ha vært inne en hel dag inne, er det jammen meg godt å komme seg ut et par timer.

Det er som Mille så fint sa i går:”Det er godt du har noen gode skills, mamma. At du faktisk kan det derre med hest, så jeg kan ta meg en pause”. Ja, det er jeg helt enig i. Tenk at vi endelig kan leve ut dette eventyret i sammen. At vi har funnet verdens beste mor/datter hest, full av utfordringer men allikevel snill som dagen er lang.

Bjørn Erik var litt redd i begynnelsen at alle pengene til Mille ville være brukt opp på hest før hun var fylt 18 år, men nå som jeg også har mye glede av det, bidrar selvfølgelig jeg også og dekker mange av utgiftene. Nå har Mille også selv funnet ut at det kan være lurt å ha en avlaster innimellom, så fra nyttår av skal vi forsøke å finne en erfaren forvert. Vi har avventet dette litt, for det har vært viktig for Mille å føle at det er hennes hest. Nå vet hun det godt, og har på en måte akseptert det at det kan være godt å være flere om ansvaret.

Hviledag, men stell og kos er uansett viktig. Ny “pysj” er også på. Det er plutselig blitt mildere i været, og da må “klærne” justeres.

Vitaminer og mineraler med hvitløkssmak…

Da har jeg fått dusjet snuppeline, og forsøkt å gre ut alle flokene hennes. Nå skal hun som sagt få litt makaronisnacks, og så blir det å snurre film. 

Håper dere alle får en fin dag, skrives snart igjen.

Klem Nina

 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg