Små grep, gjør hverdagen så mye enklere…

God morgen, mine fine ❤

Mille har lenge slitt med å komme i gang om morningene. Hun er lys våken og stort sette kjempeblid og klar får dagen, men kroppen hennes spiller ikke på lag. Hun er stiv og har vondt i leddene, og ser faktisk ut som ei gammal dama der hun sakte vagger seg ut på badet. 

Jeg har sett hun har slitt lenge, faktisk både morgen og kveld, særlig når hun skal kle på seg. Ting tar tid, og det hender hun blir sittende lenge på baderomsgulvet før hun tar motet til seg og karrer seg opp. Jeg var helt nødt til å finne på noe, for ingen er tjent med at jeg skal stå på sidelinja og skynde og til tider også kjefte på henne fordi hun bruker så lang tid stakkars.

Først fikk hun opp en av kjøkkenstolene. Det fungerte perfekt, helt til min kjære venninne Vibecke sendte meg film av hva hun hadde skaffet seg fra Ikea. En kommode/puff med oppbevaringsmuligheter og en deilig myk pute på toppen. Dette var jo mye smartere, og dere kan tro den ble godt mottatt.

Nå flyter morningene mye bedre. Puffen er såpass stor at hun får plass til klærne sine ved siden av seg, så nå slipper hun altså å karre seg opp og ned fra gulvet og slite seg helt ut før dagen i det hele tatt har begynt. Hun har til og med beordret meg til å putte alle kosedressene hun har i oppbevaringsboksene under. Nå kan hun enkelt smette inn go´tøyet, etter en lang dag i stallen.

Hvorfor har jeg ikke tenkt på det her før? Så enkelt og genialt. Godt en til tider har snartenkte venninner rundt seg…

Det var jo litt skoi å ta bilder av Mille på badet i dag, for som dere ser så matchet hun interiøret…

I kvellinga er jeg forresten litt spent på en avtale jeg har. Jeg skal til “Oslo Fjordklinikk Vest” i Sandnes for å få utført en nevrofysilolgisk undersøkelse, og det kan jo bli litt interessant. Forutenom de synlige slitasjene på den siste MR undersøkelsen i nakken og skuldrene, har legen på Aleris Klinikken en liten mistanke om at noe gjerne ikke er helt som det skal med diverse nerver. Jeg håper jo ikke de finner noe, men det er jo greit å utelukke alt krimskrams, eller finne ut av det, så en kanskje med enkle grep kan bedre situasjonen. Men, men, jeg tenker ikke så mye på det, det får bli som det blir.

Jeg håper i alle fall dere fine lesere får en fin dag. Her høljer det ned, og det er ganske så grått og mildt. Jeg tror jeg skal tenne litt stearinlys og fortsette med julekortene. Har fått sendt avgårde en del allerede, men bunken er fortsatt ganske så stor. Godt med alt som er gjort.

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg