Det smarteste jeg har anskaffa meg på lenge!

Good møøørning, everybody!

Jøss, i dag er jeg i rute, helt fra morningen av. Det er viktig, for mye må være unnagjort før jentenes julebord i kveld. Det er ikke ofte vi alle klarer å få til å møtes, men denne gangen er altså alle 12 girlsa på plass.

Jeg henger litt etter med en del blogginnlegg for tiden. Joda, tro det eller ei, men de fleste skriveriene er faktisk nøye planlagte. Bursdagen til Mille gjenstår ennå, fryktelig seint “I know”, men når jeg nå gikk i gjennom alle bildene fra den dagen, kom jeg plutselig på at jeg ennå ikke har delt med dere at jeg har anskaffet meg enda en “Freshbox”  fra Foodsave. Jeg hadde en fra før av, les her, men trengte sårt en til for å få rydda vekk alt rotet, og det der må være noe av det smarteste jeg har anskaffa meg på lenge. 

Hele familien har vært med å fylle de hvite boksene, så nå bugner de altså av alles favoritter. Det er mye enkelere å smøre matpakker, det er lettere å være mer kreativ, og ikke minst er det raskere å dekke frokostbordet i helgene. Må innrømme at jeg også nå også veit hva jeg har. Kjøleskapet ser mye mer ryddig ut, og det er en delikat opplevelse å åpne det uten å bli møtt at det evinnelige kaoset.

Jeg har tipset dere om dette før, og lovet også noen av dere å komme tilbake med litt mer informasjon etter å ha brukt det en stund. I de uttagbare “koppene” i selve boksen, har jeg nemlig hele tiden hatt oster uten plastikk rundt, og det dere, har fungert utmerket. Det danner seg ikke snerk eller skorpe, og jeg kan med hånden på hjertet si at både ferdigkutta grønnsaker og egg holder seg friskt.

Jeg gleder meg til å bruke dem i jula. Høydepunktene er jo alle fellesfrokostene, og jeg ser virkelig frem til å dekke bordet. I tillegg så synes jeg de ser såpass lekre ut, det er ingenting i veien med å sette dem rett på bordet, eller hva synes dere?

Før…

…etter. Ganske fint, ikke sant?

Til og med ungdommen i huset “orker” å spise brødmat, for nå er alt mye enklere…

Da har hele flokken min forlatt huset. Bjørn Erik har reist til Kristiansund og skal bli der hele uken, Pelle jobber i barnehagen oppi gata her, og snuppeline trippet glad og fornøyd ut i drosjen til Erik, klar for en ny uke på skolen.

Selv har jeg plenty av småting å gjøre før jeg må avgårde. Julepakker skal sendes og etterhvert håper jeg å ende opp i stallen for tidlig stell av Sol. Julebordet i kveld starter nemlig allerede klokken seks, så jeg regner med å holde hjulene i gang til den tid.

Ønsker dere alle en god start på uken, klem

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg