En uforglemmelig dag…

Er jula over nå?

Vel, her hjemme begynner vi i alle fall så smått å pakke vekk glitter og stas. Det er litt vemodig, synes jeg, for dette har nok vært en av de fineste feiringene vi har hatt på mange år. Vi har hatt god tid til å nyte hverandre, samtidig som vi også har klart å henge med gode venner. Lite syke har vi også vært, så vi har fått med oss mye, men nå venter altså hverdagen.

Innimellom all ryddinga, kom jeg over disse fantastiske bildene fra juletrefesten. Helle, alle ungenes ekstra mamma, klarte altså å samle en hel haug til førjulskos med en gedigen opptreden. Alle som som rir på Leikvoll fikk være med, og da kom selvfølgelig famile og venner valfartene for å se på. Pøler, kaker og saft ble servert så vi formelig vagga hjem etterpå, og alle ungene ble premiert for sin deltagelse.

Vår Mille svevde etterpå, for hun vant “beste hestekostyme” med sin kjære Sol. Jeg fikk derimot ikke tatt noe gode bilder inne i hallen av henne og Sol under opptredenen, for de hadde turbofart utpå der, så alt ble veeeldig blørete. De to klarer ikke helt å roe ned tempoet skikkelig ennå, men at de har det skikkelig moro i sammen, er sikkert og visst.

Det er søren meg godt vi har sånne som Helle og hennes gode hjelpere rundt oss, så vi får være en del av dette fine fellesskapet. Stor stas for ungene, og ikke minst for oss foreldre. Mange av ungene “bor” jo tross alt i stallen hver bidige dag, det er livet deres, og da er det ekstra kjekt for dem å få vise seg fram av og til ❤

Helle, ungenes aller beste venn…

Det er ikke snakk om å la hu snella her løpe løs på en dag som det her. Da stikker hun nemlig av for å støvesuge kakesmuler, og det er jo ikke bra…

Zenta, vår alles trofaste gode hoppe, ble pensjonert. Veldig vemodig og trist, men så absolutt på sin plass…

Bestisen Kaja, var selvfølgelig med og hjalp til…

Mille og Bjørn Erik er på en liten raodtrip i et par dager nå, så da skal jeg kose meg med Sol. Hun mangler fortsatt sko på bakbeina, men det går nok bra. Får bare fortsette å følge godt med, i tilfelle hun mister flere.

Ellers må jeg få nevne igjen at vi i fra søndagen av kuttet ut alt snop og søtsaker. Det går egentlig ganske så bra forutenom litt hodepine. Veldig typisk det der, når jeg slutter å drikke Pepsi Max hver bidige dag. Det er et eller annet i den “sirupen,” som gjør at jeg ikke holder meg helt i vater hvis jeg ikke får den i meg. Ganske skummel vanedannende greie egentlig, som jeg to ganger før har måttet bruke lang tid på å få et moderat forhold til.

Nei, da skal jeg hive på meg rideklærne, ull fra topp til tå, og kommer meg avgårde til stallen. Vi får heller skrives igjen i morgen, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg