Mens de fleste sover søtt i sengene sine lørdag og søndag morning, er team Thorsen ute på sprell…

God kveld, my dears ❤

Nå banker helgen snart på døra vår igjen, og jeg må si disse første ukene i året har vært nokså travle. Det kan nok selvfølgelig kanskje ha noe med at vi aldri lenger har ettermiddag- eller kveldsfri, at hjertet vårt banker så hardt for vår kjære Sol, og det dere, er faktisk helt ok.

I kveld dro vi faktisk fra stallen allerede klokken halv seks, men siden morgendagen starter friskt med frokost med venninner, så MR av ryggen og deretter hårfjerning med laser på Avea Klinikken, var Mille og jeg nødt til å ordne en masse ting i kveld før stallbesøket igjen i morgen ettermiddag. Plutselig ble klokka åtte, og da kom Bjørn Erik hjem fra trening, og han hadde veeeldig lyst til å begynne å planlegge sommerferien. Han ramset opp et ti-talls steder, og spurte:”Hva frister mest?” Først falt valget på New York, men jeg er fryktelig dårlig på å ikke få slappe av mellom slaga, og Bjørn Erik ble vettskremt av at jeg ville snuse på et avbrekk på The Hamptons. Han så budsjettet totalsprenge på kort tid, og klarte altså å få tankene mine over på Bali igjen. Der er jeg ikke vanskelig, for som dere vet, elsket jeg turen vår dit for for to år siden, se gjerne her

Ja, hvorfor ikke allerede nå begynne å planlegge sommeren? Det er jo så himla kjekt, og jeg må si det frister å reise med ryggsekk igjen. Tror nok Bjørn Erik også kunne tenkt seg det, for da trigges ikke shopping-genet mitt. For som sagt så har vi en deal på at jeg bærer alt mitt selv, vel unntatt håndkle mitt for det er så stort og tungt, og jeg liker å holde meg til en sekk på maks 12-15 kg. Jaja, nok om det, det er godt vi har god tid til å komme til enighet om endelig mål, men jeg regner med at flybillettene blir prioritert og kjøpt inn i slutten av måneden.

Tilbake til hovedteksten på dagen innlegg, nemlig våre koselig sysler sist helg. Det er tre steder man kan ha hesten sin oppstallet på Leikvoll. Vår Sol har vi valgt å ha i skolestallen, altså med hestene som brukes i rideskolen mandag til torsdag, rett og slett fordi det er her alle barna er. I tillegg har vi “nystallen”, en stor lys flott en, og så er det en koselig litt mindre stall i samme låve som skolestallen, over oss i andre etasje. Har man derimot hest, så forplikter man å bidra til fellesskapet, og en av oppgavene er å ha ansvar for all foring en helg i ny og ned. Vi har hatt Sol et halvt år nå, og nå var det altså vår tur. Frokost før klokken ni om morningen, og kveldsmaten bør serveres etter klokken seks på kvelden en gang. Hestene får et tredje måltidet også, middag, men det ordnes av eier selv.

En skulle kanskje tro det er et ork å sette på vekkerklokka i helgen, for deretter å kjøre de 20 minuttene det tar å komme til Leikvoll, men neida. Vi lot Mille sove, og dro på morgendate alene. Det å slå på lyset i en sovende stall og bli møtt av knegg og godlyder fra hele gjengen, er altså helt ubeskrivelig magisk. Til og med han hunken min smelta totalt, og det trodde jeg satt langt inne å innrømme. Det å “please” så store majestetiske dyr, og få betalt med en slik varme, gjorde hele opplevelsen faktisk litt romantisk. I tillegg fikk vi jo skravla masse, fikk egentid så det holdt, og det har jammen meg ikke vært hverdagskost den siste tiden. Så denne oppgaven tar vi gjerne igjen  ❤
 

Det er godt de firbeinte ikke bryr seg om mote…

Bjørn Erik nyter roen og lyden av at alle tygger og er fornøyde…

Jeg måtte selvfølgelig bruke litt ekstra tid på hun her vakre…


 

Da var det altså svarte natta…igjen. Har et sterkt ønske om å få innleggene ut om morningen, men det ser ikke ut til å fungere for tiden. Får forsøke å jobbe meg fram til en slik løsning etterhvert. 

Håper dere alle har hatt en finfin dag, og at dere gleder dere til den kommende helgen.

God natt ❤

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg