Jeg tror jeg må revurdere planene mine rundt 50 års dagen min…

Oh, du herlige søndag!

Her hjemme går det rimelig treigt i dag. Det kan nok ha noe med at denne frøkna her ikke var i seng før nærmere fem, og det er jo reine galskapen til meg å være.

Jeg var nemlig i 40 års lag til Wenche i går. Altså til den spreke dama som er mammaen til hestejenta Kaja, som vår Mille henger med titt og ofte. Vi to pleier som regel å møtes i forbindelse med at jentungene våre legger planer, men jeg må få si at det var utrolig koselig å henge i sammen uten dem også for en gangs skyld.

Det var reine luksusen å rusle bort til Wenche som bor i samme gate som oss, kun iført tøfler. Det var så deilig å ha hele roen på at jeg uansett tid på døgnet ikke trengte å tenke på hvordan jeg skulle komme meg hjem, men at det skulle bli så seint var jo ikke helt etter planen.

Vel, jeg dro ikke hjem i fem-tiden, det er ikke derfor jeg var så sein i seng, men jeg har alltid en stor trang på å vekke Bjørn Erik når jeg kommer trallende hjem så seint. I mitt hodet der og da, vil jeg jo nemlig fortelle han at jeg har kommet meg vel hjem og også dele kveldens happenings.

Ja, denne natten var altså intet unntak, for guriland så kjekt det var å møte så mange nye mennesker. Jeg følte et øyeblikk der at all skravlingen vår, nådde så høyt lydnivå at hele nabolaget ble vekt, men pytt, pytt. Man fyller førti kun en gang, og det må jo feires stort.

Sånn “hjemme alene fest” ga virkelig mersmak, så nå vurderer jeg faktisk å ikke stikke av fra min egen feiring til neste år allikevel. Det er nesten påkrevd av de rundt deg at man skal slå på stortromma når en runder femti, men jeg har lenge vært i tvil. Planen var først å reise med en gjeng til Las Vegas i stedet, men etter i går, tror jeg kanskje jeg har kommet på andre tanker. For det var jysla kjekt!

 

Apropos “gode venner”. Snille herlige Louisa i klassen til Mille ba jentungen vår hjem til seg i dag, og det er altså så kjekt. Når slikt skjer, så er det helt på sin plass å slippe alt man har i hendene, og kjøre henne asap. Mille var selvfølgelig litt bekymra for hva hun skulle gjøre med hesten Sol, men det fikser Bjørn Erik og jeg. Vi tar det som en “møkka-date”, og tro det eller ei, det er faktisk utrolig koselig. Vi får nemlig snakket sammen en hel del, og det er alltid kjærkomment i en ellers så travel hverdag.

Jeg håper virkelig dere alle har hatt en finfin helg, og jammen er det godt at det fortsatt er noen timer igjen av den, klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg