Jeg hadde rett når jeg trodde det var noe hekkanpekkan på gang…

Halloen, dere!

Ja, da var har jeg fått dommen. Ikke helt bra, for jeg er dessverre nødt til å bo i tannlegestolen flere dager fremover, for ting henger så absolutt ikke på greip inni det forbaska hølet.

Det hele startet for et par uker siden. Jeg følte jeg hele tiden var nødt til å pirke borti ei tann og virkelig kjenne etter om det gjorde vondt eller ikke. Synes egentlig det var litt merkelig hele greia, for jeg sluntrer aldri unna de årlige tannlegeinnkallelsene mine. Hadde det vært noe hekkan på gang i fjor på denne tiden, så hadde det blitt oppdaga. Jeg har ikke hatt hull eller annet tullball på mange år, og tar alltid alle besøkene mine hos han Magne alvorlig, sånn “just in case”.

Trodde vel egentlig den intense isingen kom av at jeg de to siste årene har skiftet tannkrem, men neida, mye kan tydeligvis skje i løpet av kort tid. Nå blir det først rotfylling av en liten tann, og deretter må jeg skifte en stor plombe som har blitt alt for slitt. Ikke så gæli egentlig med tanke på at jeg har sluppet billig unna i så mange år, men det var visstnok enda mere skrømt på gang.

Jeg har visst lenge gått med en liten betennelse under en eldgammal rotfylling, men så lenge den bare har vært synlig på bildene, og ikke selv kjent det på kroppen, har jeg ikke enset den en tanke. Nå synes derimot han Magne at det er på tide å ta grep. Han skal derfor sende over hele saken til en kollega av seg, som gjør dette som en kirugisk inngrep. Hjelpedumeg altså, det høretes veldig vondt og ikke minst dyrt ut, men han beroliget meg om at ved et eventuelt inngrep, fikk man mye refundert mye, og takk og gud for det.

Jeg tar uansett en ting av gangen, og får unnagjort det viktigste først. Godt jeg reagerte raskt, så det ikke ble verre. For tennene må alltid være på stell, det er noe jeg prioriterer høyt, for det er så absolutt ikke på tide med gebiss riktig ennå. Eller finnes det? Ser aldri folk med det lengre…

 

Ikke så jysla glad i ta disse bildene…spyklar hvert øyeblikk…

Jaja, dagen ble altså ikke helt som planlagt i dag heller, men Mille og jeg har i alle fall kost oss litt og holdt fortet her hjemme. Jeg er ikke så sikker på om formen hennes er så mye bedre, men verre er hun i alle fall ikke, og det er jo bra.

Nå skal vi fyre i peisen og lage oss en kopp te til med honning i, og om ikke så lenge kommer gutta hjem fra jobben tenker jeg. Et stallbesøk er selvfølgelig også planlagt etterhvert, men nok en gang må nok den lille frøkna vår bli hjemme og jeg reise alene. Veldig synd for Mille, men vi kan ikke ta noen sjanser. 

Håper dere alle har det bra, og husk nå for guds skyld å gå til tannlegen jevnlig. Det kan pokker meg koste deg dyrt hvis du ikke er påpasselig. Jeg trodde jeg hadde stålkontroll, men neida, ikke denne gangen…

 

Kyss og klem Nina

 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg