Hjemme-mekka kuldehjelp…

Nattinatt, dere!

Jeg har vært borte fra morran til kveld i dag, men tenkte allikevel jeg skulle stikke kort innom og ønske dere alle en god natt.

Da jeg kom inn dørene her nå, så var han snille hunken min i gang med operasjon “redde katt fra kulda”. For dere har sikkert fått med der at det for en gangs skyld også har blitt litt kaldt på denne kanten av landet også. Det er så absolutt ikke hverdagskost, og jeg tror faktisk jeg kan telle på en hånd at gradestokken har vært på minus-siden, og til og med jeg, østlendingen sjæl, kjenner jeg fæler litt.

Bjørn Erik holdt altså på med å lage en slags varmehule til den 15 år gamle katten vår Lala. Hun er nemlig en skikkelig nattkatt, som alltid er stikker ut når vi legger oss, og vi er ikke helt komfortable med det nå. Det må nevnes at vi har forsøkt å ha henne inne ved å stenge katteluka og rett og slett tvinge henne til å bli her, men da våkner vi bare opp til et skikkelig drit-og-skit-mareritt. For Lala nekter å gå på kattedo, og det er hverken greit for henne eller oss å måtte “deale” med det griseriet der.

Flinkissen min testet i går om hun ville ligge på saueskinnspelsen sin ute på verandaen i natt, og joda, Bjørn Erik fant henne krølla sammen på den i morges. Han synes derimot at hun burde være mer beskyttet, så nå har han altså mekka denne hjemmelaga hula. En liten Ikea eske med lokk gjorde susen, og jeg tror faktisk “gamla” kommer til å elske den. Sauen varmer hulen inni og Pippi har måttet gi slipp på et gammelt teppe som er teipen rundt kassa som ekstra polstring.

Det er ikke meldt mer en maks -4 grader i natt, men når man ikke er vant til det, kan det være nok til å sette en ut, og den risikoen kan vi ikke ta med vår kjære Lala…

 

Håper dagen har vært snill med dere, god natt ❤

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg