Pangstart på uka!

Herrejemeni, for en dag!

Har grudd meg lenge, for de derre rotfyllingene tar helt knekken på meg bare ved tanken. Jeg troppet opp på timen min i god tid før tiden. Go´prata med tannlege min Magne lenge, om hvor heldig jeg var som hadde time så tidlig…altså før han ble trøtt og lei utover dagen. Han synes helt sikkert jeg er den masete skrulla med alle disse dikkedarene mine, men han lo nå på riktig plass og forsikra meg om at han var klar han, særlig etter en lang uke med vinterferie.

Jeg burde jo egentlig ikke grua meg så mye, for den verste jobben ble jo unnagjort sist gang jeg var der. Da ble jo tross alt røttene kappa av, så denne gangen trengte jeg ikke en gang bedøvelse, selv om jeg fnyste litt når jeg ikke fikk det. Fikk uansett fort fletta igjen, særlig når jeg fikk den forbaskade plastduken tredd ned på tanna igjen og hard vond strips, sånn stålring, skjært ned i tannkjøttet. Jeg får altså så panikk av den smerten der, og måtte virkelig gå inn i meg sjæl for å klare meg i gjennom helv…

Tenkte der jeg lå, at makan til dårligere pangstart på uken, skal man leite lenge etter. På den andre siden, var jeg egentlig litt happy også, særlig når jeg en drøy halvtime etterpå var ferdig. Dessverre 5000,- spenn fattigere, men herrejemeni så deilig det var å legge hele den skiten bak seg. Vel, jeg skal et par runder til i den forba… stolen i løpet av året, men neste gang skal jeg “kun” skifte en plombe. En svart gammal amalgamfylling skal byttes ut, og det skal altså bli så godt.

Jeg vokste tross alt opp på 80-tallet, som faktisk blir omtalt som “amalgamgenerasjonen”. Vi visste så vidt hva fluor var på den tiden, skylte kun i fellesskap med klassen av og til, og jeg tror det var flere enn meg som til tider hadde maaange hull. Jeg har allerede bytta ut noen av dem, men de aller største har jeg ventet med, i fare for å sprekke tennene under selve behandlingen. Nå må jeg dessverre begynne på makkverket, for de har av en eller annen grunn begynt å bli så dype at mat sitter fast i dem. Utrolig ekkelt, så jeg må bare få det ordna i en fei.

I tillegg til en noe hekkan start på uka med disse ubrukelige tenna, redda Bjørn Erik meg i å ta fyr i stad. Mille og jeg kom hjem forfrosne etter en lang ettermiddag i stallen, og som vanlig putta jeg rompa mi inn i ovnen for å få tilbake varmen. Stod helt i egne tanker, med nesa i mobilen så klart, og la faktisk ikke merke til lukta som plutselig bredte seg. Det gjorde gudskjelov han hunken min! Den lange kosestrikkegenseren min begynte å smelte, og hadde ikke Bjørn Erik agert asap, hadde den nok etterhvert også tatt fyr. Jeg hadde lyst til å surmule der og da over at yndlingsgenseren min gikk tapt, men HALLO, det der kunne gått mye verre. Tenk det da dere, jeg holdt på å ta fyr! Djiiiisus!

Høydepunktet i dag forutenom stallbesøket og ferdiglaga tacomiddag servert når vi kom hjem nå, må være besøket på Felleskjøpet. Jeg kom altså over noen nydelige fuglematere i marihøner og tenk det da dere, de var på 50%. Nesten gratis det, ikke sant? Det er ikke mer som skal til for å redde dagen min…

 

Nå burde jeg ha begynt å pakke, men tror heller jeg finner sofaen med en hjemmemekka saftpose. Vet ikke om tannlegen min anbefaler det i dag, men jeg lover å spise den på den andre siden av munnen. Jeg får heller pakke i morgen, for på onsdag bærer det avgårde igjen…

Håper dagen har vært god!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg