Åhhh, skivebom!

Ja, da var vi snart på vei til mitt kjære Oslo  ❤

Gårsdagen i stallen ble forresten veldig følelsesladet. Jeg trodde det skulle gå bra, at forberedelsene vi gjorde for at de som skal stelle Sol mens vi er bortreist, egentlig bare skulle bli kos, men der tok jeg feil.

Sol har nemlig begynt å gi tydelig tegn på at hun ikke liker at vi går fra henne, og gårsdagen var intet unntak. Det taklet dessverre ikke snuppeline. Fem dager bortreist ble plutselig en hel evighet, nesten et slags “ta-farvel-for-alltid-øyeblikk”, det ble veldig trist og leit.

Så hva gjorde vi da? Joda, drøyde det med å reise hjem. Vi ryddet og stelte i salrommet, og lagde “snopeskåler” til Sol, sånn at alt lå til rette for at hun skal ha det primaballerina mens vi er på ferie. I tillegg hang Mille opp “slikkekos” til henne i boksen, og brukte hele to timer med sang, kos og snufsing.

Jeg var ikke helt forberedt på denne reaksjonen, men hun roet seg bittelittegranne ned etterhvert, i god visshet om at Sol ikke kommer til å lide noe nød mens vi er borte. Hun blir ridd og stelt hver bidige dag av de aller beste, og hun blir også fjonga opp av Per smed i dag, og  innerst inne vet jo Mille dette.

Til slutt fikk jeg derimot lokket henne med meg, med en plan om at vi skulle skeie skikkelig ut på hjemveien…uten å sladre om det til noen. “Å skeie ut” betød å stoppe på bensinstasjonen, og kjøpe en feit stor grillpølse med ost og bacon. Brus ble det også, og da kom smilet endelig tilbake.

Jaja, så gikk jeg i “mammafella” og “spiste” oss ut av den kjedelige situasjonen, men det for heller være. Det viktigste var at dagen endte godt, og at vi kunne gapskratte i sammen når vi “sladra” til de hjemme om hva vi hadde gjort…klokka ti på kvelden, når noen egentlig skulle vært i sengs for en time siden ❤

 


 

Bjørn Erik stod opp allerede klokken fire i natt, for å rekke første fly til Oslo pga av møte, og planen er at Mille og jeg kommer oss avgårde før klokka ti. Jeg er ikke helt ferdigpakka, og kjenner at kroppen ikke er helt klar for bilkjøring riktig ennå, så vi tar det helt med ro her hjemme et par timer til.

Håper dere får en finfin dag! Skrives igjen i Oslo ❤

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg