Pølsefest, neseblod, fôrvert og “Free Jump” for alle penga…

Happy, Friday!

Jøssenavn så deilig det er med helg, dere. Denne uken har vært jysla hektisk, og selv om det meste bare har vært kjekt, gleder jeg meg til å sove lenge de kommende dagene. Mamma har i alle fall beordra meg til å ta det med ro, for jeg har hatt heavy neseblodkrasj de siste dagene. Det begynner å renne uten forvarsel, og jeg får altså ikke stoppet det. Jeg veit jo at man helst bør holde hodet bakover når det skjer, men det pumpes så mye blod ned i halsen da, at jeg brekker meg. Så da er det bare å sette seg ned foran doen og spytte og skifte papir etterhvert som det trengs, og jeg må innrømme at jeg har vært lite høy i hatten de siste dagene.

Helt med ro kan jeg uansett ikke ta det, for i morgen skal Pelle feire tyve års dagen sin. Jeg vil jo egentlig at det skal skinne i hver en krok her hjemme og pyntes opp etter noter, men det er visstnok ikke helt stemning for det. Gutter er gutter, og trenger ikke sånt dilldall, blir jeg fortalt, men det er jeg ikke enig i. Helst vil jeg ha han far opp av sofaen nå, så han kan bake, men Bjørn Erik er også enig med jubilanten: “Kaker er bare tull”. Hjertesukk for noen teitinger altså. Jeg tror uansett jeg skal begynne å henge opp vimpler og blåse opp ballonger, vimse rundt og forstyrre TV-tittingen, så kanskje jeg allikevel får litt hjelp.

Ellers så kan jeg jo nevne at Mille-mor har reist til Hege for helgen. Før hun dro fikk hun derimot en uventa overraskelse i form av en gave jeg vet hun har drømt om lenge. Det er utrolig populært både blant store og små ryttere å gå til innkjøp av “Free Jump” stigbøyler. De fantes ikke når jeg var ung, men det er godt verden er i utvikling, at noe har forandra seg til det bedre. Utsiden av bøylen er fleksibel, den kan bøyes, og ved et uhell er det derfor mye enklere for rytteren og komme seg løs. Mille har etter siste stygge fall, vært veldig usikker, og Bjørn Erik og jeg har flere ganger vurdert å skaffe oss denne sikkerheten. Vi håper hyppigere ridetimer og denne etterlengta gaven styrker henne, det er i alle fall lov å håpe.

 

Nå som Mille er bortreist, blir det mye alenetid i stallen på meg. I dag hadde jeg derimot besøk av ei sprek dame, som testet ut Sol som mulig fôrhest. Jeg har en stund nå ymtet frempå med at vi kanskje burde ha litt hjelp innimellom, så kanskje våre bønner blir hørt? Vi vil nemlig helst ha en voksen med oss på laget, og jeg følte besøket i dag var meget positivt.

Det er mye gode vibber ute og går for tiden…

Håper uka har vært gode med dere og at helgen blir likeså ❤

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

2 kommentarer
    1. ha en fiiin helg!
      (btw, så skal du faktisk ikke bøye hodet bakover når du blør neseblod, av akkurat den grunnen du nevner ovenfor – bare ha hodet vanlig og prøv å stopp med papir)

    2. miriam: Litt seint, men takk for godt råd. Blir altså så kvalm av å forsøke å holde hodet tilbake, og man må jo få spytta ut alt også. I dag har jeg derimot vært hos legen, bare sånn for sikkerhetens skyld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg