Min egen lille urtedrøm…

 

God mandag, folkens!

I dag skulle jeg virkelig ønske vi hadde den gode gamle ordningen hvor man enkelt kunne få legebesøk hjem. Mille har altså vært så dårlig i natt, og morningen likeså. Vi har derimot verdens herligste legefolk med oss på laget her lokalt på øya, så pjuskeline fikk seng å ligge i på legekontoret. Selve undersøkelsen var unnagjort på nullkommaniks, og selv om det var et ork for henne å komme seg dit, var hun tilbake i senga si på under en halvtime.
 

Det er et faktum at det herjer basilusker i halsen hennes, og kanskje også i det ene øret, så det var ikke til å unngå å begynne på penicillin igjen. Av erfaring fungerer det veldig bra, så jeg regner med at hun er på beina igjen til helgen. Det som allikevel er litt krise, er at Mille egentlig skulle stått på scenen på skolen i morgen og fremført en stor rolle i et skuespill hun har øvd på i månedsvis. Det er altså helt uaktuelt nå, for hun kan hverken synge eller snakke med “piggtråd” i halsen, så jeg er litt usikker på hva skolen kommer til å gjøre. Kanskje de rett og slett må utsette det hele, for jeg tipper det blir vanskelig å erstatte henne på så kort tid.

På slike “gråværsdager” er det godt man som blogger har litt annet “stuff” i bakhånda. For hvor fin er ikke det nye urterstativet mitt fra Ikea da dere? Jeg er ikke så inni hvilke urter man kan bruk til hva i matverdenen, men håper jeg lærer etterhvert. Det var forresten umulig å finne hele tolv forskjellige urter der og da, så jeg supplerte de tomme pottene med jordbærplanter, og jeg synes altså det ble så koselig. Eller hva synes dere?
 

De små yndige krittskiltene ble også hanka inn på Ikea…

Litt gressløk ble allerede høsta på 17. mai…

Stativet kan også “knekkes” på midten, så det kan plasseres i et hjørne…

Det må ærlig nevnes at jeg allerede har klart å drepe to av urtene. De fikk direkte sollys og ble også vannet rett ovenifra, rett på jorda i steden for at jeg pottevannet de. Altså tok ut planten og vannet tom potte. Blæ, blæ nybegynnertabba (hilsen bestis Tonje), men jeg lærer nok etterhvert. Urteplantene kjøpte jeg for en slikk og ingenting på Rema1000 til 10,- pr. stk., så jeg skal nok få bytta de ut ganske så snart.

God mandag, dere! Skrives mer i morgen.

Klem Nina
 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

4 kommentarer
    1. Superfint og praktisk 🙂 Det er det der jeg skulle gått for ikke 36 lekekasser fylt med jord og alt mellom himmel og jord, men gjort er gjort. Tåler de altså ikke vann ovenifra? Jeg vanna mine med høytrykspyleren…..kanskje derfor noen av dem hangler bittelitt? Ha en fiiin dag og god bedring i heimen <3

    2. Herlighet! Skulle ønske jeg hadde et snev av dine grønne fingre! Jeg er håpløs, så artig å se noen som kan 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg