Øyeblikk!

God søndag, godtfolk!

For første gang på en evighet, våknet jeg helt uthvilt i morges. I går var det ” totally timeout”, og det var altså så inni hampen deilig. Bjørn Erik puslet med sitt i første etasjen og jeg var mer eller mindre hele dagen i andre, og mot kvellinga møttes vi over en bedre middag. Vi fikk sett en haug episoder fra yndlingsserien vår, og det var altså så kjærkomment. For en gangs skyld tynget ingen dårlig samvittighet, jeg følte en indre ro.

Jeg tipper denne roen rett og slett dukket opp etter at jeg hadde “skypet” med Mille-mor. Hun og mommo hadde vært ute på sprell i Oslo, og smilet gikk trill rundt. De skulle også slå seg til ro for kvelden, og jeg formelig kjente og følte tilfredsstillelsen hennes gjennom telefonen. Alt det hun sliter med her hjemme, var glemt for en stakket stund. Hun storkoste seg, og da dere, er det enkelt for oss mammaer å sette på pauseknappen.

At snuppeline hadde det supert på onsdag også, er heller ikke vanskelig å se. Foruten om at beina hennes ikke holdt helt i mål, hadde hun det magiskt. Justin Bieber leverte varene sine han, til og med undertegnede storkoste seg. Dette er rytmer en ikke kan stå stille til, så opplevelsen over at regn og til tider kulde snek seg inn i kropp og sjel, la ingen demper på opplevelsen. Været kan man uansett ikke endre. Festivallivet har Bjørn Erik og jeg god erfaring med, og vi ga blanke i at Mille i begynnelsen høylydt protesterte over at stygg og tykk regncappe ødela antrekket hennes for kvelden.

Dårlig vær og “ødelagt” antrekk ble uansett fort glemt når hun entret det gigantiske festivalområdet. Hodet hennes gikk trill rundt over alle inntrykkene. Jeg var sjeleglad over at vi var to foreldre i sammen om dette. Det er jammen meg ikke bare bare for en 11-åring å ta inn over seg en så stor folkemasse, hvor øl og bøll så tydelig er til stede. Vi var heldige å ha Golden Circle billetter, noe som gjorde at vi fikk stå på feltet nærmest scenen uten store folkemengden som dyttet. Det var verdt hver bidige krone, helt klart noe vi kommer til å satse på igjen.

En helt primaballerina kveld!

Begge storebrødrene var til stede, og var titt og ofte innom flokken sin for en klem…

Morske pappaer, passet nøye på jentene sine…

Festivallivet er gøy, og jeg gleder meg allerede til neste sprell vi skal ut på…

Håper helgen har vært god mot dere, klem Nina
 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg