Greek memories…

 

Heihei, og god søndag folkens!

Det største problemet mitt med å jobbe på Mac, er at jeg konstant går tom for minne. Mac med max minne er knalldyrt, og prisen kan så absolutt ikke forsvares i forhold til en vanlig PC, så til daglig har jeg kun 128GB å leke meg med. Det holder selvsagt ikke i lengden med tanke på at jeg tar i overkant mye bilder, så jeg må derfor hele tiden rydde. Så i tillegg til at bildene mine automatisk blir sikkerthetskopiert på Goggle Photos, tar jeg en ekstra kopi mot en ekstern harddisk. Jeg er livredd for å miste alle disse minnene, og tar dette dønn seriøst.

I forbindelse med dette arbeidet, fant jeg plutselig en mappe med med bilder jeg ikke visste jeg hadde. Fra Hellas i fjor, når vi blant annet øyhoppet til Naxos og bodde på koselige Iliada Villas. Stedet ligger et lite stykke fra selve sentrum, men det spilte liten rolle siden vi alltid var på farta med moped og firhjuling. Sjarmerende liten plass, med en behjelpelig vert, som alltid stod på hodet for at vi alle skulle ha det bra. Vi pleier som regel å oppholde så lite som mulig i leilighetene vi bor i, er alltid ute på noe, men denne gangen var vi nødt til å tilbringe litt tid i hus for at Mille skulle få gjort litt skolearbeid. Vi hadde nemlig sein ferie i fjor, så hun måtte søkes fri fra skolen, og det fikk vi med avtale om at Mille leste masse og gjorde noen få oppgaver innimellom alle eventyrene.

Gode minner strømmer på fra fjorårets øyhopping rundt om i herlige Hellas. Høyt oppe på ønskelista, står en ny reise til samme land, men da med rundt på nye øyer vi ikke har besøkt før. Det er nemlig sprøtt hvor forskjellige de alle er. Maten er selvsagt den samme, men strendene, faunaen og ikke minst prisene varier faktisk ganske mye. Vi har gang på gang tidligere alltid kommet tilbake til nydelige Egina, men etter fjorårets ferie har jeg fått skikkelig sansen for å alltid prøve noe nytt. Til nå er nok Paros plassen jeg liker best, har nemlig falt pladask for et par av strendene der, men jeg er overbevist om at det finnes andre like fine perler der ute.

Jeg har faktisk fire forskjellige vennegjenger som er i Hellas nå, og på et tidspunkt er de alle på Naxos samtidig. Det blir spennende å se om de kanskje støter på hverandre…
 

Our casa…

Leksetid…

Bildene under har jeg nok allerede postet i et tidligere innlegg. Jeg har hele 52 innlegg om Hellas, og jeg kjenner reisefeberen stige merkbart ved å lese dem igjen, se gjerne her.

Ikke alltid like populært å ta bilder av gjengen min…

Fortsatt god sommer, folkens!

Klem Nina
 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#reise #ferie #Hellas #Naxos #sommer

5 kommentarer
    1. Lagre bildene på google foto 👍🏽👍🏽 Ellerckjøp deg en ekstern harddisk. Google fpto er gratis👍🏽

    2. Eva Veronika: Gjør begge deler, men med over 30.000 bilder er det vanskelig å finne igjen de rikitge når jeg trenger dem. Det er derfor jeg også kjører ekstern hdd, men i mitt hodet er det skummelt med tanke på at den kan krasje…

    3. Eva Veronika: Ja, jeg gjør det, og jeg bruker også mye ansiktsgjenkjennelse. Synes uansett det er lettere å søke i eget arkiv, for der skriver jeg ned en handling om hver dag jeg tar bilder, og kan derfor søke opp ord. Kan det på Goggle også, men da må jeg gå inn i etterkant å legge på tekst der også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg