Hello turtles ❤

God morgen.

Nå har han far en overraskelse på lur til Mille og meg, så om en liten halvtime er vi nødt til å få lokka snuppeline i klærne å få henne med oss. Det ser gjerne ut som om hun har det tålig bra nå på Snappér og innleggene, men det er dessverre ikke en realitet. Immunforsvaret er ikke på topp, så for tre dager siden klagde hun over vondt i halsen også. Det gjør at vi må krangle om hver minste lille vannslurk og matbit, og med tanke på at hun i utgangspunktet har fått i seg veldig lite fra før av, er dette en viktig kamp vi må ta, men som gjør denne ferien ganske så trist til tider.

Det vi derimot ser, er at hun glemmer det vanskelige når vi gjør kjekke ting, og særlig hvis det har noe med vann å gjøre. Der er hun og jeg ganske like, for vi beveger oss mye lettere til vanns enn til lands. Derfor leide vi oss båt i går, og dro på fem timers herlig tur med tre lange stopp for å snorkle samt en koselig lunsjpause på øya Gili Air.

Det store ønske var selvfølgelig å få oppleve skilpadder underveis, og vet dere hva? Vi møtte hele fire stykker på vår vei ❤ Mille klarte faktisk å se en gjennom glasset i bunnene av båten etter kun ti minutter, og da var vi alle overlykkelige allerede. Deretter fulgte vi en utover mot dypet på vårt aller første dykk, fant en sovende på ti meters dyp og det aller aller største og flotteste opplevelsen lot vente på seg helt på slutten. Det var sterk strøm, så Bjørn Erik ble hos Mille og passet på henne, mens jeg snorklet etter båtmannen vår. Det var nok på grunn av hans skarpe øye at vi var så heldige denne gangen, og han pushet meg mot strømmen til en gedigen skilpadde som lå fredelig og spiste på tom meters dyp. Jeg lå over denne nydelige skapningen i flere minutter…mens tårene rant. Den brydde seg ikke døyten om at jeg var der, følte seg ikke trua og hadde på ingen måte hastverk. I det den var på vei bort igjen ble jeg vinket på av guiden vår, og han pekte på skallet og ba meg kjenne på den. Ikke visste jeg der og da at det er strengt forbudt (dere kan tro jeg fikk så det holdt av BE etterpå), men til mitt lille forsvar, jeg tok bare forsiktig på skallet med pekefingeren. It made my day ❤

 

Jeg var selvfølgelig ikke rask nok med kameraet, men dere skulle hørt jublene når Mille så den første skilpadden!

Snuppeline i sitt rette element.

DCIM101GOPROG0022638.JPG

Gili er virkelig et helt fantastisk dykkerparadis, men bildene her gir ikke det helt riktige inntrykket. Det er myyye flottere i virkeligheten.

DCIM101GOPROG0022656.JPG

DCIM101GOPROG0043088.JPG

DCIM102GOPROG0063895.JPG

DCIM101GOPROG0022689.JPG

DCIM101GOPROG0043251.JPG

DCIM101GOPROG0043315.JPG

My hunk ❤

DCIM102GOPROG0064018.JPG

Her er man i ferd med å lage “falskt” korallrev, helt utrolig at det går an.

DCIM102GOPROG0063988.JPG

DCIM102GOPROG0063701.JPG

Ja, sånn ser det ut når man plutselig svømmer over en gjeng som dykker, da får man boblebad.

DCIM101GOPROG0042795.JPG

Dette var rått. Her går veggen 90 grader rett ned, og en dykker er på vel opp.

DCIM101GOPROG0043342.JPG

To glade lakser.

DCIM101GOPROG0022636.JPG

Brødmating på gang.

DCIM102GOPROG0063760.JPG

DCIM102GOPROG0063975.JPG

Klarer dere å skimte den mørke flekken i hjertet? Det er faktisk en liten sovende skilpadde. 

DCIM101GOPROG0042859.JPG

Etter en slik dag, glemmer man gjerne at man ikke er helt i form, man får en etterlengta pause. Nå er klokka snart 13 her, og Mille som har fått frokost og medisiner på senga, og hvilt med barne-TV i flere timer. Det blir spennende å se om hva hun synes om overraskelsen. Nei, nå må vi løpe!

Ha en superduper dag dere, skrives seinere!

Klemmer sendes i fleng, Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#ferie #sommer #bali

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg