Genialt til tusen!

Heihei, kjære dere ❤

I en solseng under et hav av palmer, kun akkompagnert av bølgeskvup, lå undertegnende og surfa på nett en dag i ferien, og kom plutselig på at skolestarten var like rundt hjørnet. Jeg ville ikke rekke å handle inn noe verdens ting, for i år som i fjor hadde skolen allerede pågått et par dager før vi kom hjem.

Er det en ting jeg synes er utrolig kjedelig, så er det å ta på bokbind. Noen mener kanskje det er på tide å la en 11-åring lære seg dette selv, men frøkna mi er ikke så god på finmotorikken, så dette har jeg valgt å hjelpe henne med. Fortsatt like irritert å lei hver bidige gang jeg må til pers, men med tanke på alt Mille har mer enn nok å gjøre for tiden, trår jeg selvsagt til.

Under ferien kom jeg altså plutselig på hvor sur jeg ble i fjor når alt av disse nymotens “boksokkene” var utsolgt i hver bidige butikk. Mille mente “alle andre” i klassen allerede hadde fått tak i disse, noe jeg selvsagt ikke gikk på, men jeg forsøkte allikevel i dagevis å hanke inn noen, uten hell. I år var utvalget på nettet mye større og enda bedre, så når Bjørn Erik sa “just do it, få det handla inn”, var jeg jammen meg ikke sein med å agere.

Mille fikk være med å velge, mellom et fargehav av forskjellige motiver, og når vi kom inn dørene her på mandag, lå det en tykk spennende pakke til oss her hjemme med hele 12 forskjellige varianter. Djiiisus, så enkelt det her var dere. Var gjort på fem sekunder, som å tre på en sokk, og Mille klarte det helt aleine. Hun fant også ut via bruksanvisningen at de kan vaskes på 30 grader. Ordene “gjenbruk” og “tidsbesparelser” klinger godt i mine ører. Genialt til tusen, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har benyttet meg av dette før.

 

Denne gikk selvfølgelig rett på matte-boka.

Naturfag, så klart.

Jeg er vel kjent for å gjøre ting enkelt, så sant det lar seg gjøre. “Fra bunnen av”, fungerer ikke så godt her hjemme, men akkurat nå skal jeg faktisk sette i gang med hjemmelaga grønnsakssuppe “fra bunnen av”. Mille kommer snart hjem fra skolen, og skal selvfølgelig rett i stallen, men jeg håper jeg rekker å få i henne litt før hun stikker. Dere kan tro møte igjen med Sol var helt magisk i går. 3,5 uke bortreist fra yndlingen var lenge  ❤

Ønsker dere en fortsatt fin onsdag, skrives mer i morgen, Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#skolestart #barn #hverdag #mammablogg #tips

2 kommentarer
    1. Hei Nina 🙂
      Kan du lage et oppsummerings innlegg om Bali med dine anbefalelser på hotell, steder, hva må man ha med, attraksjoner osv. Og hvordan fikk dere så billige flybilletter? Når keg leter nå til neste sommer finner jeg kun til 8-9000 per person :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg