Ingen skal måtte gå rundt å være redde for hat og vold…

“Hver grunn til å la være, er en grunn til å delta”!

I går gikk årets vakreste eventyr av stabelen i Stavanger. Vi var en rekke venner som stilte opp i årets Pride tog, og støttet kampanjen “Gå for meg“, som rett og slett handler om å gå for en som ikke tør eller kan.

Det er for meg helt ubegripelig at det fortsatt finnes trangsynte mennesker her i landet som ikke aksepterer andre folks legninger. Jeg skammer meg på deres vegne og føler en enorm avsky. Så vi gikk stolte i tog, blant annet fordi noen dessverre ikke kan, les bare her:

 

  • Jenny, 14 år. “Jeg skulle ønske jeg var tøff nok”
     
  • Mathea. “Jeg bor i et asiatisk land hvor det er tabubelagt å være noe annet enn heterofil”
     
  • Vilja. “Moren min gråt og sa at familien ville fryse meg ut, at faren min ville kaste meg ut”
     
  • Anonym. “Sjefen min har bedt meg holde det skjult”.
     
  • Anonym. “Sier jeg det til folk, tenker de bare at alt dreier seg om sex, og jeg får beskjed om å holde det for meg selv”.
     
  • Anonym. “Jeg er redd for å gjøre et valg, redd for at jeg er for sent ute, men verst av alt er redselen for å bli alene”.
     
  • Anonym. “Jeg sa det til mamma, og hun kastet meg ut av huset når jeg var 12 år”.
     
  • Anonym. “Når paraden går, finner jeg et sted for meg selv å gråter. Vær så snill noen, gå for meg”.
     
  • Anonym. “Jeg er redd for at hvis jeg går i Pride-paraden, vil jeg miste min posisjon i menigheten”.
     
  • Anonym. “Jeg hørte broren min si at homser bør drepes”.

     

Listen er uendelig, og disse menneskene stiller vi selvsagt opp for. Viser vår støtte, vår frie vilje og ikke minst står frem og viser troskap og stolthet til mangfoldet ❤

 

Jeg går ofte i tog og fronter viktige saker, og dette arrangementet kommer jeg garantert til å delta på igjen. Bli med da vel ❤

Happy Sunday, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #pride 

 

3 kommentarer
    1. Alle mennesker er like mye verdt uansett kjønn, legning, religion osv osv.
      Jeg dømmer ingen mennesker. Alle mennesker er unike. <3 <3 <3
      Jeg bryr meg om folk. Å det burde alle sammen gjøre.
      Takk Nina for at du er du. Du er ei fantastisk dame. Je g har fulgt deg
      siden du startet å blogge.. For meg er du ett forbilde. Du skulle ha vært
      på bloggtoppen, for du er en ærlig blogger rett igjennom.
      Klem til deg og familien <3 <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg