Sitges, en nydelig perle ikke langt fra Barcelona´s kjas og mas….

God morgen!

Tenk, da var eventyret over, dere. Jeg tror ikke helt det har sunket inn hva jeg egentlig har vært med på, det kommer nok til å ta litt tid. Tenkte uansett jeg skulle starte med begynnelsen, mimre litt.

Vi ankom altså Sitges midt på dagen. Sitges ligger drøye fire mil fra Barcelona, og er først og fremst kjent for sitt enorme karneval og filmfestival. Det er en populær plass for de homofile, har selv en rekke venner som reiser dit årlig, og jeg aner ikke hvor mange som har spurt om jeg skal i gay-bryllup. Niks, ikke denne gangen, men man skal aldri si aldri, for dette stedet er søren meg helt perfekt for festlige anledninger.

Vi fløy som sagt siste etappe fra Oslo og Gardemoen, og underveis fant vi fort ut at mange av de andre passasjerene skulle i samme bryllup. Hele 117 gjester var på vei bortover, og jeg kjente med en gang følelsen av at dette var bra folk å tilbringe helgen med, dette ble garantert magisk. Noen tok buss, andre tog og vi slang oss i en taxi, for ikke pokker om vi hadde et sekund å miste. Flere venner hadde ankommet for lengst, og jeg kunna altså ikke komme fort nok frem.

Det lureste hadde nok vært å tatt seg en strekk på hotellet før den store takterrasse festen, men neida, her var det bare å gi full gass. Gjengen vår hadde vært på stranda å kost seg i flere timer allerede, så vi hastet avgårde. Der møtte vi et usedvanlig rolig brudepar, og flere av være nærmeste venner, og endelig kunne vi også joine eventyret.

Jeg skjønner hvorfor folk snakker så varmt om Sitges. Strendene er utrolig vakre, og jeg må si innslagene av alle de fargeglade menneskene gjør det enda kjekkere. Man har alltid noe å hvile øya på, det skjer ting hele tiden. Stemningen steg i takt med at flere og flere Aperol Spritz drinker glei ned, og det var stunder der man omtrent måtte holde opp hånda for å få lagt inn et ord. Festen var i gang…

 

Barcelona spiller Lionel Messi har nylig tatt over hotellet vi bodde på, Hotel MiM. Det lå et steinkast fra stranda, og det manglet ikke en ting på den fire stjerners perlen. Ved ankomst fikk vi koselige velkomst ord, samt nydelig cava fra stedet bryllupsfeiringen skulle foregå.

Marthe og Mathias sin egne logo  ❤

Det er på den tiden her av året man burde reise til Spania på ferie. Perfekt vær, ikke for varmt.

Endelig!

Jeg er glad jeg ikke har all verdens planer i dag. Bjørn Erik er allerede i Riga, etter kun å ha sovet to timer etter et noe forsinka fly hjem i går. Jeg skal selvfølgelig i stallen når Mille kommer hjem fra skolen, men først skal jeg hente meg inn litt. Klokken åtte presis i dag morges var jeg på plass på legekontoret hvor det ble tatt diverse prøver, og om ikke så lenge skal jeg tilbake å få resultatene. Jeg har nok liggi med rompa bar, for urinveisinfeksjonen blir ikke akkurat bedre, men jeg er uansett sjeleglad for at den kom nå, og dermed ikke ødela noe for helgen.

Hvordan har dere hatt det da? Fornøyd med gårsdagens valg? Jeg vil helst ikke uttale meg om resultatet riktig ennå, men regner med å komme sterke tilbake ved et seinere tidspunkt. Greit å la ting ligge litt, før man begynner å “gremme” seg. Får uansett ikke gjort noe med det nå, og som min kjære venninne Vibecke alltid sier:” Man kan ikke ergre seg over ting man ikke får gjort noe med. La det ligge”…

Ønsker alle dere fine lesere en riktig fin torsdag. Her i Stavanger er det mektig grått og trist, en god unnskyldning til å være inne.

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#reise #barcelona

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg