Tøffeline til tusen ❤

God morgen, fine dere!

I dag stod vekkerklokkene igjen på seks for å få oss tidsnok opp til å rekke alle forberedelser foran enda en dag på sprangstevne. Det var derimot en alt for pjusk Mille-mor som møtte oss sjanglende i døra, og etter en rekke hosterier som endte foran doskåla, var vi alle enige om at nok var nok. Gråtende tumla hun tilbake til sengs, så skuffa og lei seg, men vi klarte å overbevise henne om at det kommer flere muligheter for Sol og henne en annen gang. 

Mille var feberheit og i dårlig form i går også, men da klarte ikke Bjørn Erik og jeg å stoppe henne. Hun hangla med så godt hun kunne, og klarte så vidt å få med seg alt som skjedde før hun ble kasta inn på banen i Sol og hennes første stevne. Hun var den aller første deltageren den dagen, og jeg stod bekymra å venta på at hun og Bjørn Erik skulle komme til syne, når hun ble ropt opp over høyttaleranlegget. Jeg gikk i forveien fra dem, for å finne riktig sted å stå å ta bilder, og trodde plutselig et øyeblikk hun hadde trekt seg. I etterkant fikk jeg vite at hun måtte stoppe for å spy, etter noen skikkelige hosterier, men det var det ingen som fikk med seg.

Det var en overivrig hest og en super konsentrert Mille som startet, og etter litt krøll og bøll kom de seg igjennom. Hindrene var ikke så høye denne gangen, og da ser dessverre Sol sitt snitt til å gå over i stenden for å hoppe. De har kun hatt tre ridetimer i sammen hvor de har øvd, så de var ikke helt samstemte i starten. Så selv om hun kom i mål til stolte foreldres jubel, så jeg skuffelsen bre seg utover i hele ansiktet hennes. Det gjorde nok dommeren også, for hun var raskt ute med å spørre om hun ville prøve en gang til. Det ville Mille selvsagt, og det var søren meg ei lykke. De for de igjennom på null komma niks, uten stopp og rivning og da kom gledestårene. 

Forventningene var så høye og målet så stort. Våre fine små, legger et enormt press på seg selv, alt for mye til tider, spør du meg. Denne gangen gikk det uansett vår vei, eller Mille sin vei, mener jeg vel egentlig, og jeg er så takknemlig. Super var hun, en råtass til tusen, og tenk dere, hun er min. Jeg kunne ikke vært stoltere ❤

 

Jeg må atter en gang få sende en stor takk til Helle som alltid stiller opp og gjør dette mulig for våre små. Hakk i hæl finner vi alltid smilende og oppmuntrende Malin også. Uten disse to gode og varme menneskene, hadde dette aldri vært mulig.

“Å gå banen” har Mille aldri vært med på før, men det å “memorere”, huske og planlegge er hun jo fra før av god på. Det kan også hende hun ikke hadde lyst å gå i mora sine fotspor. Jeg klarte nemlig å ri feil på mitt aller første stevne.

Jeg må innrømme at jeg var ganske så nervøs selv denne dagen. For noen år siden var det her helt utenkelig, men hun jentungen vår slutter visstnok aldri å overraske. De ridestøvlene her er forresten tre nummer for små, men hun nektet å ha på seg noe annet som ikke så “fint nok ut”. Insisterte på å ha de på, med mine gamle chaps til. 

Jada, de klarte det!

Dagen startet kl. 05:30 denne dagen, og vi valgte å dra hjem igjen så fort det lot seg gjøre. Mille hadde egentlig lyst til å være igjen å se på de andre, men der satte vi foten ned. Etter en lang varm dusj, reine klær og litt smertestillende, kollapset hun på sofaen før kl. 12. 

Bjørn Erik og Mille sitter i skrivende stund på legevakta. Den kommende uka er alt for spennende til at hun kan gå rundt å hangle noe særlig lenger. Etter planen skal hun fly aleine til mamma i Oslo på tirsdag, hvorpå de skal videre til Danmark å kose seg. Jeg håper derfor de finner ut av hvor basiluskene har blomstra opp, så hun får medisin og bli frisk i en fei.

Jeg skal pakke sammen alt stevneutstyret som ligger strødd rundt her, og etterhvert komme meg avgårde i stallen. Det er kaldt ute, men sola skinner noe helt upåklanderlig. 

Ønsker dere alle ne super søndag, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#mammablogg #hest

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg