Supert tips, til de som har plassmangel…

Hallaisen daisen!

Nå begynner det å se bra ut opp på soverommene. Jeg holder på å hjelpe Bjørn Erik med sine skap, for han sliter litt med å kvitte seg med gammalt ræl. Jeg ser ikke helt poenget med å ta vare på ti år gamle skreddersydde sølvskjorter i fra Thailand i størrelse “mini Bjørn Erik”, men det gjør tydeligvis han. Jeg er med andre ord klar for å diskutere noen runder med hunken, når han snart kommer hjem fra jobb.

Min kjære venninne Andrea kom med et genialt tips for en stund tilbake. Hun mente jeg ville få mye bedre plass i skapene mine, hvis jeg byttet ut alle de tykke tre-hengerne med billige tynne fra Ikea. 29,- kroner for ti stykk, var jammen meg ikke så verst, så jeg hamstret inn hele 150 nye hengere i en jafs. Det var akkurat den lille forandringer der, som ga meg lysten til å gå over alle skapene oppe, og etterhvert også klesskapet nede i gangen med alle ytterklærne i. Et tips jeg gladelig deler videre, smart ikke sant?

 

Jeg har som tidligere nevnt vært så heldig og overtatt all skapplassen på soverommet vårt. Endelig har jeg oversikten på absolutt alt.

Det ble plass til hele 60 kleshengere bare i den ene skapet, etter at jeg byttet ut de tykke i tre med tynne i plastikk. Nå har jeg fått hengt opp alle favorittene mine, i steden for at de ligger bretta sammen oppe på hverandre i hyller.

Ble litt “klikk o´lini”, når Ikea ikke hadde flere hvite hengere igjen. Spiller egentlig ingen rolle, men ocdén min sliter…

Mille fikk med seg en real bunke bøker til mamma nå, all sommer-romantikken, så nå er det for det meste krim og “ta vare på deg selv” bøker igjen på nattbordet. Jeg er medlem av Storyteller og hører derfor det meste som lydbok, men jeg har noen få bøker igjen her som ikke er ferdiglest.

De nydelige “gode ord på veien” kortene venninnen min Vibecke har skrevet, er fortsatt betydningsfulle for meg. Jeg “får lov” å trekke opptil fem om dagen.

Jeg har jo egentlig skaffa meg nydelige gule helse lakk-sandaler å gå med inne, men jeg fryser så inni hampen på føttene og trenger derfor god plass til raggene mamma har strikket til meg.

En liten sneak peek i det ene skapet til Mille, viser at også hun har fått hengt opp favorittene sine. 

Jeg har allerede gitt bort en søppelsekk med gamle hengere, og på fredag blir siste rest også hentet.

Hmmm, noen av dere har kanskje tidligere fått med dere hemmeligheten med speilet mitt?

Voila, inni finner du all juggelen min! Praktisk, ikke sant?

Kanskje på tide å friske opp soverommet med noe mer fargesprakende…

Nå håper jeg han far blir inspirert over alt jeg har gjort i dag, så han blir med en liten time og hjelper til helt mot slutten her. Han kan ikke fordra å rydde i skapene sine, men vi er nødt til å prioritere litt “dritt-jobbing” nå som vi har både heste- og barnefri. Premien i enden er hotellopphold og kos med gode venner til helgen…

Håper dagen har vært god mot dere, klem Nina
 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg