De tortureres i trange bur hele livet, så blir de redselsfullt drept for å bli til simpel harry pynt for pokker!

Da drar vi til med mandag igjen, dere!

Jeg var oppe og hoppet (les halter) før hele husstanden, som vanlig. Det er utrolig irriterende når jeg tross alt har barnefri, for Mille har fått et par dagers forlengelse høstferie hos mamma. Jeg har allerede vært gjennom alt av sosiale medier, lest ennå et kapittel i den nye spennende Läckberg boka mi, og fått hjelp av Bjørn Erik med å ta av alt sengetøyet. Nå skal jeg sette meg ned for en stakket stund å gå igjennom ukens agenda, og noe sier meg at denne uken blir travel.

Lyspunktet i sluttet av uken er Gabrielle konserten, men i timene før det, skal jeg gå i tog å skrike ut min vrede til dagens politikere. Tenk å kutte all støtte til hele 33 frivillige nødvendige organisasjoner, blant annet vårt sårt trengte NOAH, som er der for dyrs rettigheter. To millioner gikk heller ut til å støtte den forhatte pelsnæringa, og jeg kjenner magen min vrenger seg. Så nå folkens, håper jeg dere alle viser deres misnøye og stiller opp i NOAHs Fakkeltog mot pels, som går av stabelen i en rekke byer til helgen. 

Det må bli slutt på å ha dyr i bur. Det må stoppes å holde de små forsvarsløse små dyrene under tortur hele livet. At de redselsfullt ender sitt liv for simpelhet å bli harry, stygge og helt unødvendige pynteklesplagg, er helt forkastelig. Så vær så snill, møt opp i de 29 byene protest-togene går av stabelen. Støtt dyrene og vær den stemmen de ikke har, som de så sårt trenger!

 

Det varmer at hele 4 av 5 normenn nå står rakrygget og viser hva de står for. I tillegg er det stort å se at så mange kjente folk også støtter denne viktige saken. Jeg har akkurat scrollet meg nedover siden til Noah og “Kjendiser mot pels“, og her var det virkelig mange sterke og gode uttalelser.
 

Unni Lindell: “Det er en SKAM å avle opp dyr som kun lever sine liv i lidelser og ubehag for så å dø for å tilfredsstille i beste fall, ubetenksomme mennesker. Hvordan kan Norge være kjent av å bedrive organisert dyreplageri for å levere en vare som kun er et symbol på jåleri. Vi trenger ikke pels i dag! Vi fryser ikke! Å kle seg i pels fra dyr som aldri har opplevd å kjenne gress, fjell eller jord under seg bør mane frem den mørkeste samvittighet hos forbrukere, politikere og oppdrettere. Et samfunn bør alltid måles etter hvordan det evner å behandle sine dyr. La dyrene slippe å lide! Vi fryser ikke lenger!”


 

Mia Gundersen: “Så bra at det ble et slikt stort oppmøte i NOAHs Fakkeltog mot Pels. Jeg er enig at pelsdyroppdrett bare må legges ned. Det er ikke oss nordmenn verdig å være så inhumane. Skam over politikerne som forsvarer slik tortur av andre vesener.”


Foto: Marcel Leliënhof
 

Tom Sterri: “Hvordan kan et dyrs lidelse varme et menneske?”


 

Ane Dahl Torp: “Mange bruker som unnskyldning at pelsen de går med er gammel eller arvet. Slik bidrar de til å opprettholde en sosial aksept for dyremishandling i forfengelighetens navn. La pelsen henge.”

Folkens, jeg håper jeg ser dere i Stavanger på lørdag. Vi møtes ved bypaviljongen kl. 17:30!

Hilsen kampklar Nina, så til de grader sprell levene!

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#noah

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg