Mon tro om det her fungerer…

God kveld i stugo, dere!

 

I disse bursdags- og førjulstider må vi titt og ofte opp på Prixén og hente pakker, blant annet små overraskelser fra Kina. Han far i huset har for lengst forelsket seg i nettshoppingen på AlliExpress, hvor han mener han kan skaffe oss alt mellom himmel og jord. Jeg er av en litt annen oppfatning, at det å kjøpe varer under femtilappen fraktfritt mer eller mindre er ræl, men han står nå på sitt. Godt er nå kanskje det, for jeg går jo på alt av reklame og vil teste ut alt nytt som ennå ikke har nådd lille Norge. De merkeligste greier, og jeg må innrømme at det hender det blir helt skivebom, ganske ofte faktisk, og da er det godt man ikke har sløst bort så alt for mye penger.

Det tar en evighet å få varene fra denne nettsiden. Man må nesten belage seg på å vente opp til en måned, og da har jeg for lengst glemt hva jeg venter på. Dere kan tro jeg stussa fælt når jeg fikk den siste pakken. Jeg skjønte ikke bæret av hva det var. Runde plastikkdingser i forskjellige størrelser. Aha, “Food Savers” greiene var kommet. Yes, så kult…eller var det nå det?

Med disse duppedittene skal man altså kunne ta godt vare på påbegynte grønnsaker. Det er på en måte som å ta på et lokk på enden, der man har begynt å skjære. Genialt, ikke sant? Vel, mitt første forsøk ble totalt fiasko. Den minste ringen var alt for stor for agurken, passa ikke i det hele tatt. Hmmm, har jeg kjøpt meg noe ræl igjen, mon tro? “Time will show”, og jeg lover å holde dere oppdatert, eller kanskje ikke, for trenger man egentlig det her for 32,- settet? Var det verdt pengene?
 

Må nesten blogge om det også, så noen av de “heldige” vennene mine forstår hva de pakker opp på juleaften.

Alt ser så fint ut på reklamene…

Vi har tatt det helt piano denne helgen. Vært ute på en del små ærender, men hjemme igjen til lunsj hvorpå vi bare har sløvan. Hva med dere?

Ha en finfin lørdagskveld, klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#hverdag #mat

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg