Nå bærer det avgårde til veterinæren for å vise frem urokråka…

Hei, igjen.

Ja, i morgen bærer det altså avgårde til den lokale veterinæren her, med det nye tilskuddet vårt, lille frøken ramp. Det er på tide å få registrert henne og sjekket at alt står bra til med henne. Mia er snart fem måneder gammel, og den mest eventyrlystne og nysgjerrige katten jeg har vært borti noensinne. Hun er høyt og lavt, og flyr inn og ut dørene her i ett sett. Oi, tenker sikkert noen, for ja vi har allerede tilvendt henne å være ute, og jeg veit det er tidlig.

For disse små nurka, vel, Mia er ikke akkurat liten, har ikke utviklet stedsansen sin riktig ennå, så jeg tok en stor sjanse som lot hun få lov å prøve seg. Først gikk vi tur i bånd (så flaut), og deretter lå hun inni jakka mi på hver eneste kveldstur med Pippe. Det likte hun altså så godt så halsbånd ble et “must”, og så fikk hun altså være ute, på egenhånd.

Jeg må innrømme at jeg var ganske engstelig på hva den lille spilloppmakeren kunne finne på, for jeg så med en gang at hun søkte lenger og lenger vekk fra huset. Hun ble borte i hele to lange timer den første gangen, og jeg var altså så glad når jeg hørte mjauinga hennes ved ytterdøra igjen. Hun ble rikelig belønnet med go´biter og kos, men det tok ikke lange tiden før hun ville rett ut igjen. Utelivet lokket.

Nå har hun vært ute på egenhånd en ukes tid, og hun har lagt til seg rutiner allerede på hvordan hun vil ha det. Lala, vår andre og mye eldre katt, er ute og herjer hele natta og inne hele dagen, men med Mia er det stikk motsatt. Hun er ute mesteparten av dagen og kommer inn når det begynner å bli mørkt. Hun har prøvd seg ute kveldstid også, men har funnet ut at det er litt i skumleste laget. Det som derimot er litt koselig, er at hun er med Bjørn Erik og meg hver kveld på den siste lufteturen til Pippe. Da løper de om kapp, eller Mia jakter på Pippi, som faktisk tar det hele med knusende ro.

Happy animal life, happy family life…

 

Pippi og Lala var veldig skeptisk til nykommeren i begynnelsen, for hun tok seg til rette og krevde sin plass med en gang, men nå har de alle falt til ro. Vår lille trio…

Ettermiddag i dag blir travel med hele tre møter, og så er jeg nødt til å begynne å pakke til Oslo turen i morgen. Det skal altså bli så godt å overlevere stafettpinnen til Bjørn Erik. Hus, skole, ridning, katter, hund og fugler blir nå hans ansvar ene og alene, helt til tirsdag. Jeg skal på ferie, til mamma…

Ønsker dere alle en fortsatt fin onsdag, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#hverdag #dyr

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg