Julestemningen er fortsatt laber, men den sniker seg sakte med sikkert innpå…

Mandag, igjen…

Jeg har vel gjort som de fleste denne helgen, pyntet og vasket litt, samt hengt mye med den lille flokken min. Tror det er første gang på mange år at julestjernene kom opp i nyvaska vinduer til første advent. Jeg har så absolutt ingen hastverk, jul blir det uansett etterhvert.

I går var vi som vanlig på plass i Stavanger sentrum for å se alle julelysene bli tent i Vågen. Denne gangen valgte jeg derimot å stå motsatt vei, altså med nesa vendt mot alle de andre som også hadde møtt opp. For den reaksjonene i barnas ansikter når lysene tentes, var altså helt spektakulær. Venting, nedtellingen og SÅÅÅ! Øynene deres ble store og runde, og de gliste bredt, wow!

Stavanger og særlig puben Beverly er kjent for sitt fargesprakende julehus, og jeg tenker vi fremover nå tar sjøveien hjem hver dag fra stallen bare for å få oppleve det. Jeg glemte regelrett å ta noe særlig bilder denne kvelden, men lover å knipse igjen ved en senere anledning. 

Jeg er ikke i julestemning ennå, den lar visstnok vente på seg i år, men jeg må innrømme at den sneik seg bittelitt innpå i går. Sammen med gode venner, satt vi og sang, spis og åt til kjente og kjære julelåter, mens ungene børna rundt fulle av sukker etter å ha fått utdelt snopeposer. Det må nevnes at det striregna sidelengs, men det la så absolutt ingen demper på stemningen. 
 

Nå sitter jeg spent og venter på besøk som kan forandre hverdagen min litt. Vel, det hele kommer selvsagt helt an på om det går i positiv retning. Fingre og tær krysses…

Har dere begynt å kjenne på julestemningen da?

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #jul #venner

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg