Aller første juleball!

God morgen ❤

Tenk, i dag sov jeg til halv elleve! Jeg fatter ikke hvordan det har gått til, men tror kanskje underbevistheten min vet at jeg i hele dag, fra morran til kveld, skal få hvile. Jeg stod rett og slett opp og tok på meg pysjen, onepiece julepysjen, for jeg skal kun småputle med gaveinnpakkning, julekortskrivning og innimellom lage grønnsakssuppe til veganeren min Dennis. Bjørn Erik skal i stallen med Mille, og senere på kino med gutta (Star Wars så klart), så her hjemme blir det stille og rolig de tre-og firbeinte.

Gårsdagen var magisk. Minsten Mille skulle på sitt aller første juleball, med syvende klassen sin og de i sjette. Disse småjentene har planlagt begivenheten en evighet, med quiz og dans, og så klart har praten gått livlig rundt hva de skal ha på seg og ikke minst all sminken de får lov å bruke. Hjelpedumeg altså, jeg er egentlig ikke helt klar for all den sminkebruken, men så var det å følge med i tiden da, og ikke la Mille føle seg utenfor på den fronten også. Hun får lov til daglig å bruke maskara og lipgloss, men den dagen hun faktisk fikk aksept for det, var det ikke så viktig allikevel. Hun knaller til av og til når hun skal ut på noe spesielt, men som regel gidder hun ikke.

I går spurte derimot Mille meg om jeg var flink til å sminke, og om jeg ville hjelpe henne. Mille:”På en skala fra 1 til 10, hvor god er du egentlig på det her mamma?” Tja, er det noen jeg ikke kan, så er det akkurat det der. Jeg har aldri vært noe sminkeguru, har aldri fått det til, så jeg svarte ærlig at der kom jeg nok til kort, en 3ér kanskje? Sminken kom nå på til slutt allikevel og håret ble flettet og krøllet. En nydelig nyinnkjøpt blå glitterkjole ble funnet fram og jammen fant vi ikke en gammel glitterlongs også. Min eldgamle svarte fuskepels var visstnok kjempestas å ikle seg, så jeg tror nok jeg må ta turen opp på loftet en dag og finne den grå også som jeg veit jeg har gjemt på siden 80-tallet. Vi har for lengst gitt opp håpet med å finne gode finsko å gå med, men snuppeline hadde funnet frem vinterstøvlene sine og pusse de skinnende blanke…med wipes. Jaja, det funket det også, hun formelig strålte der hun stod klar i finstasen fra topp til tå ❤

 

Jeg fikk en melding i går hvor det var ei som mente at det virker som om jentungen vår er på en bra plass om dagen, og det kan jeg si meg helt enig i. Hun holdt ikke ut hele kvelden, men smilte fra øre til øre når vi hentet henne to timer seinere. Hun er nok inni en god periode, gjerne fordi hun blir sett og hørt, og det skal vi foreldre forsøke å spille videre på ❤

Ønsker dere alle en finfin dag, klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #jul

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg