Mattearmbånd, det smarteste vi har investert i på lenge!

Reklame | Forskerfabrikken

God, søndagskveld, dere!

Nå har jeg akkurat skypa med eldstemannen Dennis, som tusler rundt barbeint på ei strand langt langt borte i vakre, men også noe skumle Mexico. Jeg må innrømme at jeg er litt hønemor når ungene mine er ute og reiser, særlig i land med mye kriminalitet. Den siste uka har turtelduene derimot innlosjert seg på en enorm resort, som tilbyr absolutt alt en kan tenkte seg. De trenger ikke å begi seg ut på eventyr utenfor gjerdene, og planene fremover er kun å slappe av og bli fine og brune til festen som venter dem når de kommer hjem. Tenk det da dere, Kristin er stemt frem som finalist i hele syv kategorier i Vixen Influencer Awards 2017 og for første gang er vår kjære Dennis også favoritt. Utrolig stas, og det gleder et mammahjertet. 

Over til noe helt annet, til minstemannen igjen. De fleste av dere vet at Mille er født med et kromosonavvik, en sjelden funksjonshemning som kalles Sotos Syndrom. Det gir henne en rekke utfordringer på livets vei, noe som blant annet slår ut i matteundervisningen. Hun henger med på et vis, det er sjeldent hun ikke følger undervisningen med de andre, men det stilles ikke de samme kravene til henne. Det jeg derimot har merket, som jeg nylig skrev om i et annet innlegg, er at hun plutselig vil gå ting nøyere i sømmene. Hun har egentlig aldri vært noe særlig interessert i å lære seg gangetabellen, og vi har heller ikke presset henne, men nå mener hun selv at hun skal lære seg den utenat, til punkt og prikke. 

Jeg vil sende en stor takk til leseren som skrev om de smarte mattearmbåndene, for selv etter bare to dagers bruk, sitter 9-gangeren som støpt. Mille ville egentlig ha på seg alle sammen samtidig, men jeg leste opp tipsene som fulgte med i pakken, og der stod det tydelig at man kun skulle gå med et om gangen. Man skulle helst begynne med det laveste tallet, altså 2-gangeren, men der stod hun på sitt. Hun ville begynne på det høyeste først, og sånn ble det. Hipp, hipp, hurra for de smarte mattearmbåndene, den smarteste investeringen jeg har gjort på lenge!

Nå skal jeg få mekka sammen en hjemmelaga pizza, for det skulle Mille også ha i bursdagen hun er i akkurat nå. Dere kan tro jeg ble glad når hun ble bedt! Jentungene blir 13 år dette året, og det er svært mange som for lengst har slutta å be alle jentene i klassen, men denne gangen ble det sånn. Helt herlig!

Klem fra Nina-mor som venter i spenning på kveldens episode av Broen

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #barn

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg