I dag gikk det en kule varmt!

God lørdags morgen, eller er det egentlig det?!

Hele flokken har fri i dag, sola skinner og det er til og med snooooopedag, yeah…blæææ. Jeg har akkurat vært skikkelig klikkolini. Det er lenge siden sist, men nå rant det plutselig over for meg. 

Morgentimene startet egentlig veldig bra, med spørsmål om kos på ryggen og en skikkelig blidfis av en Mille-mor som hoppene glad tok med seg lommepengene sine og panteflaskene opp i butikken for å kjøpe lørdagsgodt. Etterhvert stod Bjørn Erik også opp, mens jeg valgte å ligge å lese mens jeg ventet på at badet skulle bli ledig. Med andre ord, en bedere start på dagen kan man jo egentlig ikke ønske seg.

Mille var raskt hjemme igjen og i det Bjørn Erik var ferdig med morgenstellet sitt, ba jeg begge to om gå inn på vaskerommet å ta ned det reine tøyet som var deres og legge det på plass i skapene. Jeg møtte ingen sure miner, det er tross alt ikke mye å be om, men rett etter det begynte all balubaen. 

Det var på tide for meg å stå opp, og det første som møtte meg var et iskaldt bad (med lyste på så klart), fordi noen hadde glemt å lukke døra som vanlig. Jaja, satte meg ned for å tisse på do som ikke var trekt ned, og personen foran meg (nevner ikke navn), hadde klarte å tisse opp langs kanten av do-ringen, så låra mine var kliss våte etterpå. Jeg gikk ganske så sur i dusjen, etter å ha vaska do-ringen så klart, og da jeg hadde kledd meg, begynte jeg å samle opp tøy (ikke mitt) fra badet, soverommet og Mille sitt rom, så jeg kunne få satt i gang en vaskemaskin. Da oppdaget jeg at Mille, som hadde gått ned for å spise frokost, hadde slengt alle de nyvaska klærne på gulvet, sluppet ut fuglene og latt døra stå på vid gap med “killer-katten” Mia like i nærhet. I tillegg hadde hverken Bjørn Erik eller Mille tatt ned trusene eller sokkene sine fra den runde dingsen jeg henger alt opp på, og en av dem hadde faktisk latt alle klesklypene stå igjen på klessnora når de hentet ned alt det andre. Da dere, var det nok, da klikka jeg fullstendig og skreik FAMILEMØTE NÅ!

Bla, bla, bla, bla, de fikk selvsagt så øra flagra, hele historien om mitt noe ublide start på dagen, fulgt opp av: Hvorfor kan dere ikke dra ned doen etter dere? Hvorfor kan dere ikke lukke døra inn til badet så andre også kan få oppleve en deilig varm start på dagen? Hvordan går det an å tisse opp etter do-ringen? Hvorfor slenges det nyvaska tøy på gulvet, i steden for at det blir lagt rett inn i skapene? Hvorfor har dere ikke tatt undertøyet deres med også? Hvorfor lar dere klesklypene stå igjen på snora? Og hvorfor står det en katt og slikker seg rundt munnen inne på rommet til Mille og bare venter på dagens neste crispy undulatmåltid?!

Djiiisus! Tro det eller ei, det kom faktisk mye mer enn det også, dette var bare en brøkdel av oppgulpet mitt. For i to dager nå har jeg stått på og vaska etter oppussinga, og det er helt innafor, men det er en ting som er ene og alene Bjørn Erik sin jobb, og det er badet oppe. Det har ikke blitt tatt på en evighet, kun en sjapp vask i doen og støvsuging, men alle kan se med det blotte øyet at det trengs en real skrubb. Jeg har hinta innpå mang en gang at det må gjøres, men neida, det har visstnok ikke vært så viktig. Vel, ikke før nå…

For i skrivende stund hører jeg glad småputtel og sang i fra rommet til Mille. Det tok henne fem minutter å få alt på stell, hun hadde til og med lagt på sengeteppe på senga si, noe jeg egentlig ikke synes hun trenger å gjøre annet enn når hun har besøk og folk vil ligge i den. Han far høres også veldig opptatt ut. Badet kommer nok til å skinne i dagevis nå og jammen tror jeg ikke han har tatt vaskerommet også. 

Den høye pulsen har sunket for lengst, og jeg har selvsagt litt dårlig samvittighet over å ha brølt sånn, men jeg ble plutselig så lei. Lei av å ikke ikke føle meg verdsatt nok, fordi jeg hele tiden forsøker å få hjulene til å gå rundt her hjemme. Jeg og helt sikkert en haung av andre mødre, trenger litt hjelp innimellom slaga, og det er søren meg ikke mye som skal til for å gjøre meg glad. Forsøk f.eks. å lukk igjen baderomsdøra for en gangs skyld, så jeg også kan få begynne dagen min godt og varmt. Da kan jeg love dere en mye blidere mamma…og kone ❤

 

Det blir en knakende fin lørdag det her, det lover jeg. Håper bare det blir lenge til neste utblåsning, for den kommer, garantert. 

Nyt dagen dere!

Hugs and kisses, fra en mye blidere Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #barn

1 kommentar
    1. Ha ha jeg ler meg ihjel. Velkommen i sure kjerringer å en lørdag klubben. Jeg har hatt samme utblåsing i dag. Hva er det med ungdommer, menn og bad. I dag måtte jeg spørre om ungdommene med eget bad sparer på dorull hylster for å lage dorull nisser til jul. Og hvor mange håndklær må du bruke på en uke. Det verste er at de brukte håndklærne lå rundt omkring på rommene deres. Halvåte under, i og oppå sengene. Og gubben skyller av barberhøvel så vannspruten står og pusser tenner på samme vis. Mitt nyvaska speil var da fullt av dråper av barberskum og tannkrem. Sur kjerring så du? Ja, men jeg har en humoristisk og gøyal sønn som kjørte en parodi på meg og siden vi er en humoristisk gjeng gikk dritt sinne over nok engang og de vil fortsette bruke håndklær som om de bodde på hotell, spare til dorull nisser og sprute på speilet. Never ending story det der. God helg Nina😀😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg