Jente 5 år:”Kan jeg også få sånt grønt hår som hu dama der?”

#reklame/sponset produkt

Helg og karneval jo!

Neida, det er ikke karneval hos oss akkurat nå, men siden det er det overalt andre steder for tiden, tenkte jeg å sette litt farge på hverdagen her hjemme også. Mille har i en evighet, i drøye tre år, spurt om ikke hun også han få helfarge håret sitt, og jeg med mine sprøe hårvalg kan jo ikke akkurat nekte henne det. Har svart vagt at joda selvsagt kan hun det, men latt det drøye i det lengste i håp om at hun kanskje glemmer det. Her for leden fikk jeg derimot lov å klippe håret hennes en god del, og da kom jo dette fargespørsmålet opp igjen. Så i dag har Mille-mor blitt “My little pink unicorn”.

Mille fikk nemlig en nydelig rosa enhjørningskostyme her forleden, fra Coolstuff, og ei mer hoppende glad jentunge skal man leite lenge etter. Det er altså så kjekt at det nå går an å få tak i disse ultrasøte kosedressene til voksne også, for det trengs siden jentungen min for lengst har passert 170 cm. Så denne helgen starter altså ganske så rosa, fra topp til tå.

Det er litt morsomt det der med alle disse hårvalgene mine også, for jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har blitt stoppa av unger som vil ha lik farge. Mødrene tør faktisk ikke å være helt ærlige når jeg er i nærheten, vil ikke tråkke meg på tærne ved kanskje å mene noe negativt, så avslagene blir som oftes ganske så diffuse. “Njaaa, du kan få rosa/lilla/grønt hår når du blir voksen kanskje, for da må du jo få lov å bestemme sjøl”. Hmmm, jeg kunne nå i alle fall ikke nekte Mille dette, og skulle hun bli lei, så vaskes fargen uansett ut ganske så fort. Jeg synes hun ble søt jeg, “my little pink princess” 
 

Denne helgen blir spennende, for Bjørn Erik får besøk av kompisen sin Brede og i sammen skal de skape den etterlengta “skogen” min i stua. Det skal med andre ord tapetseres, og jeg gleder meg noe inni hampen mye. I samme slengen tenkte jeg å ta av trekket på sofaen og få vaska det, samt få vaska alt av pynteputer og pledd. Mille og jeg stikker nok av på kino mens gutta står på som verst, for jeg tror ikke “vaktmesteren”, altså meg, skal gå i veien.

Ønsker dere alle en fargerik helg, klem Nina 

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #barn

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg