Nå tar vi forhåndsregler…

Hei igjen, dere!

Det er aldeles nydelig ute nå, men jeg tar noen forhåndsregler for oss alle. Katten Lala på 17 år, har ikke vært ute på fire dager, hunden Pippi tas ikke med på de lengste turene og hesten Sol trenes litt mer forsiktig så hun ikke blir dyvåt i pelsen og begynner å fryse. Mille-mor må også kle seg bedre. Nå holder det ikke å ha et par lag med ull under ridetøyet. Hun blir pålagt å ha på heldressen (Jærbunaden) utenpå alt også, i hvert fall hvis hun skal ri ute. På ridetimene får hun ta dressen av, men kun et par minutter i forveien før hun skal i ilden.

Endelig har jeg fått tatt i bruk suppetermosen vår også. Mille har gudskjelov næringsvett, og synes derfor det var stor stas å ha tomatsuppe med seg i stallen. For det er ikke bare bare å ferdes ute i fire timer som hun gjør i dag, så jeg håper virkelig hun gjør som hun har lovet, tar seg en suppepause innimellom slaga.

 

I tillegg til suppe, er de andre dagligdagse termosene også med. To til Sol med varmt vann som hun får mineraler og gulrøtter i og en flaske med vann er også greit å ha innen rekkevidden.

I dag er jeg fritatt stallsyslene mine, for jeg skal på Stavangeren og se yndlingsdamene mine Tusvik og Tønne. Jeg digger de gærninga der, og håper derfor på mye latter og sprell, en suksesskveld med gode venninner.

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#mammablogg #hverdag #barn #hest 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg