Alle skal få!

Hellu, hellu, på dere, fine lesere!

Helgen startet med frokost “Sjå Inge” med bestis Tonje og fineste Kirsten, og timene rundt kaffebordet fløys om vanlig raskt avgårde. Plutselig var det skoleslutt på snuppeline og så absolutt på tide å komme seg hjem igjen. Med på veien hjem fikk jeg med meg Tonje, og hun og mamma laget en helt fantastisk kjøttkakegryte av svigerfars selvskutte vilt. Herrejemeni så godt det var, med kålstuing og det hele, fredagstacoen var ikke savna et sekund.

Ellers har tre av fem påskeegg blitt sendt av gårde til alle “mine” småtroll. Vel, mine og mine fru Blom, det er de vel ikke alle sammen, men de er nå en del av hverdagen min, så da får de alle mann. Jeg aner ikke om det er normalt å fortsette å gi ungene påskeegg når de for lengst har flytta ut og blitt voksne, men jeg synes det fortsatt er en koselig mammagreie å gjøre for dem. 

Linni, venninnen til mellomstemannen vår Pelle, har permisjon fra militæret, men drar snart tilbake så hun måtte få egget sitt tidligere enn før. Eldstemannen vår Dennis, som bor i Oslo med sin Kristin, har også snart eggene sine i hus og det å plukke ut godteri til dem har gudskjelov blitt mye enklere. De er nemlig veganere og skal hverken ha melkeprodukter eller gelatin i snopet sitt. Lett som en plett, siden det nå finnes butikker med utrolig bra merking på varene sine. Siden gelatin lages av kokt grisehud og kalveknokler, var det bare å styre seg rett inn på boksene med skriften “Gelantivfri” lysende på utsiden. 

Det er godt med alt som er gjort, særlig når jeg nå har fått hjem en syk mann. Han har fått betennelse i foten, urinsyregikt, som i gamledager var mer kjent som podagra. Slettes ikke kjekt, siden det kun er et par dager igjen til vi reiser. Jeg får vel skru opp omsorgs-knappen et hakk til, særlig med tanke på alle de gangene han har stilt opp for meg. 

 

Da gjenstår det bare å ønske dere alle en riktig god helg. Kos dere!

Klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

#hverdag #påske #barn

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg