Headerbilde

Lost in space!

For et mareritt!

Det siste dgnet har rett og slett vrt helt for j... Det planlagte flyet vi skulle ta fra Las Vegas til Toronto i gr, ble etter utallige forisnkelser kansellert p grunn av dataproblemer, s rett over midnatt mtte vi plukke opp baggasjen vr p 100 kg igjen, og takke ja til innlosjering p det bruneste hotellet "ever". Back in Las Vegas.

Slik skjer, men gudskjelov frste gang for min del. Jeg burde vel egentlig ikke klage, men dere som kjenner meg veit jo at jeg har megaangst for hotellrom med vegg til vegg teppe og tykke tepper p senga. Jeg kdder ikke nr jeg sier jeg l med skoa p den natta, uten rre meg fra flekken i redsel for tulle meg inn forbi det hvite lakenet i direkte kontakt med dyna.

Litt surmulen, stod vi opp tidlig dagen etter, for ta fatt p hjemreisen igjen, denne gangen via Calgary og London. Den planlagte sightseeing til Niagara Falls, gikk derfor i dass, s den ekstra lille baggen vi hadde pakket med varme klr var undvendig, og ble derfor ogs sjekket inn med resten av baggasjen.

Men stopp en halv her dere, jeg er ikke helt ferdig med opplevelsene fra det "brune hotellet". Deppa gikk vi for innta frokosten, med ti dollar vi hadde ftt i "matpenger". Hotellet bd p buff, med et ekstra mellomlegg p ytteligere ti dollar. Vi nordmenn er nok i overkant bortskjemt nr det kommer til mat, for makan til drligere buff skal man leite lenge etter. Nr de ikke hadde brd, juice eller ost for den saks skyld, hang geipen min enda noen hakk, og jeg var "done" p ti sekunder. Vi tok derfor et raskt farvel med hotellet, og jeg kjente et stikk i hjerte nr jeg s den ensomme slitne dama p min egen alder, sitte p akkurat den samme spillemaskin hun gjorde for seks timer siden, s trist.

Tilbake p flyplassen igjen, gjennom samme prosedyre, for s henge i loungen et par timer fr flyet skulle ta oss til Calgary, eller skulle det egentlig det? NEI! Sur dame i skranken, s oss ikke i ynene nr hun ba oss henvende oss i ny luke med milelang k, med et hav og andre forbanna reisende. Jeg fikk forresten beskjed om passe munnene min, hvis ikke hentet hun politet, jeg hadde nemlig impulsivt kommet med et hylydt "FUCK" nr vi igjen fikk beskjed om at vi ikke fikk reise denne gangen heller.

Bjrn Erik tok deretter grep. Han chatta med flyselskapet med den ene mobilen, stod p vent for snakke med "help" p den andre og med den tredje fikk han tak i forsikringsselskapet vrt hjemme i Norge. Samtidig fikk vi beskjed om hente baggasjen vr igjen, og g gjennom hele smrja enda en gang, vel, etter at vi hadde ftt ordna oss ny avgang. Djiiisus!

Henger dere p enn? Hadde dere sett meg der og da og jeg hadde vrt en tegneseriefigur, s hadde det nok pimpa glr ut av hodet p meg, og jeg hadde vel havna i arresten ogs hvis det ikke hadde vrt for en tlmodig mann. Han klarte f tak i de rette personene, s plutselig var nye billetter i boks...igjen, til Norge via Toronto. Da vi derimot skulle hente baggasjen vr, var den "gone", den var nemlig sendt med flyet vi ikke fikk vre med p, den var p vei til Calgary. Varselslampene begynte og lyse, og ansvarlig daglig leder for flyselskapet s rdt. Regel nummer 1 - all baggasje skal alltid flge den reisende, og sikkerhetsregelen om at baggasjen skulle vrt hentet ut av flyet fr det tok av, var brutt, s her skulle det visstnok hentes folk inn p teppet, hoder skulle rulles. Jaja, dem om det, I couldnt care less.

Baggsje, eller ikke, det hjalp ikke oss noe fra eller til uansett, og p det tidspunktet ga jeg egentlig blanke fa.. Jeg var bare glad for at noe skjedde, at vi endelig fikk tak i de rette folka som hadde ansvar nok til f de riktige brikkene p plass. Jeg var selvsagt ikke helt sikkert p om vi kom med denne gangen heller, men det gjorde vi, som de frste folka ombord. Etter fem minutter sovna jeg, og business class har aldri vrt mer kjrkomment.

Vel fremme i Canada, Toronto, ser ting plutselig mye lysere ut. Klokka er halv fire p natta her n, men vi er innlosjert (denne gangen tok vi saken i egne hender), p et veldig bra Hilton hotell. I morgen har vi bestilt oss leiebil, og skal ut og shoppe klr fra topp til t, samt en del toalettsaker. Deretter gr turen til Niagara Falls, fr vi igjen forsker venda nesa vr hjemover. Jeg takk skaperen for at jeg har en tlmodig mamma hjemme som holder fortet, for uten henne hadde jammen meg disse utfordringene vrt mye strre. N skal jeg derimot krype til sengs, smyge meg inn til bautasteinene min, som holdt hodet kaldt og ordnet opp, akkurat som han pleier