“Så snaisen du var i dag da, mamma!”

God helg, fine dere!

Jeg veit ikke var det er med meg for tiden, men jeg våkner altså før fuglene fiser. Vel, det kan nok ha noe med at jeg har en stakkars syk mann hjemme, som sover dårlig og snorker seg gjennom øreproppene mine, så i kveld får vi gjøre som noen av gæmlissene, ta inn på hvert vårt soverom.

Det fine derimot med å våkne tidlig og være nokså uthvilt, er alle de sprø påfunnene man får. Så klokken fem i morges spradet det altså en naken Nina-mor rundt oppe på badet, nydusja og med kur i håret og ikke minst ryddegleden i seg. Nå er det vel kanskje ikke noe spesielt med det å ha kur i håret, men for å si det sånn, dette er ingen vanlig kur. Den er full av farge, og krever at man ikke kommer borti noe som helst. Det gjorde selvsagt jeg, så den intense grønnfargen var å se overalt der et øyeblikk.

Jeg har altså begynt på prosjekt “rydde skapene på badet”. Jeg shoppet nemlig en del liter shampo og balsam “over there”, men har ikke sjangs i havet å finne en plass å oppbevare de på. Tenkte derfor det var lurt å begynne å se hva som egentlig skjuler seg inni alle disse hyllene mine, men angret ganske raskt på at jeg i det hele tatt begynte på det hekkans kaoset. Djiiisus altså, det var ikke akkurat lite, dere. Jeg nekter å kaste noe, men det må bli slutt på å kjøpe noe mer i nærmeste fremtid. Makan til hamstring skal man leite lenge etter.

Mille ble vekt kvart på syv, og synes for en gangs skyld mora så nokså snaisen ut. Vel, forutenom crocsa jeg har arva av henne. Jeg får meg ikke til å kaste de, for de er de perfekt innesko. Jeg får nemlig plass til raggisser i dem, noe som er helt påkrevd på de harde gulvene her hjemme. At Mille derimot syntes jeg var “snaisen” for en gangs skyld, handler vel om at håret skinte og ikke minst at det var nyvaska. At jeg var ikledd friske farge også så tidlig på morrakvisten, hadde nok noe med at det var det eneste som hang på tørkesnora og var tørt. Bjørn Erik sover som sagt veldig dårlig for tiden, så jeg ville ikke gå inn på soverommet å finne noe annet og da risikere å vekke han.

Så da satt jeg her da, “snaisen” i crocsa mine, og venter på å ta fatt på dagen. Mille skal til Hege i helgen, men har allikevel tenkt å bli med meg en tur i stallen til Sol etter skolen. Jeg kjenner nemlig at jeg har litt abstinenser, har savnet både unge og hest, så jeg tenker et par tre timer i stallen kommer til å gjøre susen.

Pippi begynner å bli noe tannløs, så hun har så smått begynt å få litt bløtmat for aller første gang.

Det ble en del nye flamingoer med meg hjem fra junaiten.

Mon tro om det har skjedd noe spennende på mobilen siden i går kveld før jeg la meg…

Lurt å hamstre litt, men hvordan skal jeg få plass til alt?

Ærre mulig?!

Mellom slaga ser opptak av Camp Culinaris hvor jenta vår Kristin fortsatt henger med.

Ny kjekkas i stua venter på å få flytte ut i hagen.

Da var det bare å ønske dere en riktig god helg, nyt den!

Klem Nina

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

 

#hverdag #flamingo #mammablogg #hund

1 kommentar
    1. Hehe .. i natt fikk ikke drømmemannen sove her, så når han ikke begynte å snorke og puste i sånn sovemodus – så fikk ikke kjærringa heller sove! Slå den da! 😉 Kul hårfarge, og sykt mye duppedingser på badet! Du kan jo nesten starte butikk! God helg til deg og dine også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg